Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

KE jetronic driller periodisk

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Nick201, 5 Juni 2021.

  1. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej. Jeg har netop hentet min 260’er fra vinteropbevaring. Den startede perfekt i første forsøg og kører perfekt. Efter nogle dages kørsel er den begyndt at opføre sig underligt ( jeg mener faktisk at den gjorde det sidste år også )
    Nr 1: nogle gange når man starter den, springer den igang men går ud med det samme.
    Nr 2: den starter virkelig dårligt når den er varm. Den hoster og sprutter på 3-4-5 cylindere.

    Den blev lige synes igår, så umiddelbart er CO og lambda ok når den ellers er igang.

    er der nogle af jer kloge hoveder som har et godt bud på hvad det kunne være? På forhånd tak.
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    strøm fordeler dæksel ? brændstof relæ ?
     
  3. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Den fik i hvert fald både dæksel, rotor, rør og tændkabler lige inden den blev stillet til opbevaring. Den fik også nyt “omp” relæ. Selve pumperelæet er dog ikke skiftet
     
  4. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Hej er du kommet dit problem nærmere eller ?? jeg har også haft nogle udfordringer med min 260E. Har altid kørt perfekt, men så begyndte der nogle "ting" som ikke var i orden, alt for ren farve på afgangsrør, lidt manglende trækkraft men nogenlunde tomgang, andre gange af H..til. Først blev benzinfilter skiftet, benzinpumpetryk checket, så benzinrelæ, så OVP, så laderelæ, så indspr. sensor i topstykke, alle stik renset og gennemgået, men stadig samme sløve reaktion (nogle gange gik den fantastisk) Så prøvede jeg en brugt magnetspole på indspr. system, så kunne den sgu trække, men ikke gå i tomgang, osede mere end et dampskib. Købte så en ny i Tyskland, og det tager ca. 3 min. at skifte den, dog skal Co indstilles, men nu starter og kører den perfekt igen, prøv først at stille på justerskruen i Luftfilter. Dimsen koster trods alt 2400,- i Tyskland, herhjemme er den svær at få fat i.
     

    Attached Files:

    Sidst redigeret: 23 Juni 2021

Del denne side