Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

om606 knastaksel

Emne i 'Dieselmotorer' startet af AndersKjaergaard, 27 November 2020.

  1. AndersKjaergaard

    AndersKjaergaard Member

    Joined:
    6 September 2015
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W201 - 190 2,3-16
    Km:
    358
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    w201 - 190 300D 603
    Bil nr. 2 Km:
    463
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej!
    Jeg har søgt lidt på nette for at finde ud af om der er forksel på knastakslerne på en 606 suge motor og en turbo motor. Jeg har ikke kunne finde noget til 606'erne. Der skulle vel ikke være nogen her inde der vidste noget om det?
    Og i såfald ville det være bedre med en turbo-knast i suge motor med eftermonteret turbo?
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Tro ikke at er er forskel på knaster. Men der stor sandsynlighed for at der er stærkere stempler i turbomotor
     
  3. AndersKjaergaard

    AndersKjaergaard Member

    Joined:
    6 September 2015
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W201 - 190 2,3-16
    Km:
    358
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    w201 - 190 300D 603
    Bil nr. 2 Km:
    463
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej.
    okay, tak for svar:)
    Hvad jeg ved af, så ja, så er der stærker stempler og stænger i en turbo-motor. Men det er fordi jeg har lidt problemer med ventilerne, så er lidt igang med at finde udaf om der skal anden knast til eller om jeg kan sætte nogle stremmer ventilfjder i?
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    anden knast til eller om jeg kan sætte nogle stremmer ventilfjder i?

    tikker den? måske skal der nye hydrauliske ventil løftere i??
    chr
     
  5. AndersKjaergaard

    AndersKjaergaard Member

    Joined:
    6 September 2015
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W201 - 190 2,3-16
    Km:
    358
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    w201 - 190 300D 603
    Bil nr. 2 Km:
    463
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Nej, jeg synes nemlig ikke at den tikker af betydningen?
     

Del denne side