Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Adskille spindel fra ankerplade?

Emne i 'Slinger, lyde og andet mystisk fra undervogn' startet af Bendix, 2 Maj 2020.

  1. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvordan får man lige spindel og ankerplade fra hinanden, de er vist nærmest rustet sammen ved aksel og det føles som om de er limet sammen, måske med noget dæmpende materiale.

    Hvem har tricket, så begge overlever ?
    [​IMG][​IMG]

    Sendt fra min Xiaomi Mi A2 med Tapatalk
     
  2. Sander_R

    Sander_R New Member

    Joined:
    24 Marts 2008
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    518500
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    190e 2.6
    Bil nr. 2 Km:
    510000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Elektrolyse bad i et par dage
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Overvejer bare at skære ankerpladerne af, og investere i 2 nye, men det er lidt mod mine principper.
     
  4. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    man kan sige,- nyt på, - når det nu er skilt ad,- så skal man aldrig rode med dem mere,- men kan de tre unbrako skruer heller ikke skrues af?
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jo umbracoerne kom af, men inderst rundt er ankerpladerne rustet sammen med spindlen.

    Og fladerne hvor spindel og ankerplade går mod hinanden, føles det som om de er groet sammen.

    Men ellers er standen fin, derfor vil jeg prøve at redde det - men det kan godt ende i plan B.

    Sendt fra min Xiaomi Mi A2 med Tapatalk
     
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Propan/butan. Evt. 50/50 acetone-ATF. Det blander dårligt, men er billigt og effektivt til at trænge dybt ind.
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Ny ankerplade på

    Sendt fra min MAR-LX1A med Tapatalk
     
  8. Mercedespilgrim

    Mercedespilgrim New Member

    Joined:
    11 Februar 2018
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Holstebro
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    250.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    300SE
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej. Havde lidt ekstra aut.gear.olie. Penslede det på rundt ved kanten og hældte lidt ind bag/mellem ankerplade og spindel. Rensede kanten rundt, mere olie på og næste dag kunne jeg banke det forsigtigt fra hinanden uden skade på nogen af delene. Vh.
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    På med hammeren. Har lige gjort det på Henriks total rustede og de overlevede fint. Der er 3 slå steder der holder til vold. De ses nemt

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg havde givet dem lidt WD40, det er næsten det eneste man kan bruge det tynde sprøjt til, og så fik den lidt slag med kosteskaft og den store hammer, så gik de fra hinanden.

    IMG_20200509_105505.jpg
     

Del denne side