Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Højde på bagende efter udskiftning af gaskugler

Emne i 'Niveauregulering' startet af MB-Freak, 2 Maj 2020.

  1. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Hejsa MB venner

    Har været ude i at skulle skifte rør og gaskugler på min stc. og efter dette blev gjort savner jeg oplysning omkring Højde på bagende efter udskiftning af gaskugler.
    Har udluftet ventilen m motor igang og leget m højde armen.

    Der er ca 10 cm over dækket nu.
    Det skal siges at selve justeringsarmen er skruet helt sammen og armen står næsten vandret.
    Efter manual ser det ud som om at jo mere lodret nedad armen står så vil den pumpe mere olie ind i dæmpere.
    Så jeg forstår ikke helt hvorledes jeg skal få den til at sænke sig.

    Håber at I kan hjælpe her

    Mvh MB freak
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det lyder ellers meget rigtigt når arm står vandret er ventil i "retur" og hyd olie løber retur til
    beholder( du kan se en lille stråle af hyd væske hvis du tager måle pin op og ser ned i beholder mens motor køre. Det kan være en go ide at kørre 20km med en 300 kg + bag i og der efter uden de 300 kg .men har du brugt armen i sted er det nok ok

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  3. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Ja nu har jeg desværre ikke lige 300kg skrammel/løsvægt liggende eller en tung svigermor

    Nå men når jeg måler fra center hjul til skærmkant er der ca 38-39cm og ca8cm fri over dækket, så noget må der være galt.
    Skal jeg ind og justere på det beslag på stabilisator som justeringsarmen er fastgjort til ? Bilen fjedrer/dæmper ellers rigtig fint nu, men det er lidt som at køre igyngehest når den står så højt

    Mvh MB-freak
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Nu kan man diskutere om kones 230te står rigtigt ( nye rør lav få ca 5 år siden ) men det er næsten samme mål du har ? Er den blød /gynger er der luft i systemet. Er den Hård som et bræt er kugler "døde " tror du skal prøve at udlufte . Har du monteret mens den hænger i hud dæmpere er det nok svært at få alt luft ud? OBS det er vigtigt der er væske nok på så pumpen får noget at arbejde med! Er der ikke cirkulation / tryk hjælper det ikke at lufte ud ! [​IMG]

    Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Det er alene fjedrene der skal bære bilens vægt, når den er tom.
    Støddæmperne skal hæve bilen når der læses vægt i bagagerummet.

    Sendt fra min MAR-LX1A med Tapatalk
     
    • Like Like x 1
  6. skipper124

    skipper124 Member

    Joined:
    27 Februar 2014
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    230 te
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kongebiler
    Hvorfor kan man så stille på niveau armen - hvor skal den stå ubelastet ?
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Ubelastet skal hullet i armen stå overfor hullet i ventilen.

    Man justerer for at kompensere for slid.

    Sendt fra min MAR-LX1A med Tapatalk
     
    • Like Like x 1
  8. skipper124

    skipper124 Member

    Joined:
    27 Februar 2014
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    230 te
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0

Del denne side