Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Ventilatorrem

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af MB-kongen, 4 Januar 2008.

  1. MB-kongen

    MB-kongen New Member

    Joined:
    18 December 2007
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland - Roskilde
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej alle

    Har lige fået skiftet Ventilatorrem.

    Men nu er den begyndt at hyle. Og har været over på værksted, og han sagde at han havde strammet den lidt mere, da Ventilatorrem var ny.
    Og han sagde at det vil forsvinde med tiden..

    Hvordan får man den hyle lyd væk,, det er er rigtig irriterende..
    Det er en MB 230ce med aircon.
     
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Øhhh - strammer den ikke sig selv???

    Uanset hvad, så skal sådan noget ikke hyle - hverken kort- eller langvarigt

    Det er en ommer den der...
     
  3. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har de skiftet remstrammerhjulet også? Det er vel det der hyler?
    Enig i at det er en OMMER...

    /Martin
     
  4. MB-kongen

    MB-kongen New Member

    Joined:
    18 December 2007
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland - Roskilde
    Ratings:
    +0 / 0
    ja, det er remstrammerhjulet der hyler.. den er ikk skiftet.. kan man ikk give den noget olie, så den ikkk hyler??
     
  5. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Da jeg fik lavet klima/køler hos MB i sommers satte de den gamle rem på igen. Men den var tydelig ødelagt/slidt. Det så jeg fordi den begyndte at hyle. Så måtte jeg bede dem skifte dem, og selvfølgelig skulle jeg selv betale. Min bror's 1984 190'er og mine forældres 1987 250D har prøvet lignende. Så det er typisk værkstederne at de er nogle klumper og for hurtige når det gælder remmene.
     
  6. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Nej, når den hyler, at der fordi den er død...
     
  7. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej MB kongen,

    der har været mange gode og alvorlige diskussioner af remstrammerhjulet på denne hjemmeside. Søg evt. på remstremmer.

    Se at få den skiftet.........Det kan næsten kun gå for langsomt.
     
  8. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Selvom de tidligere er skrevet meget om emnet, vil jeg da lige fortælle om min erfaring med rem/remstrammer:


    Jeg skiftede rem uden at skifte remstrammer på min for 6-8 år siden. strammeren begyndte at hyle lidt med det samme, men det går jo nok tænkte jeg. Det gjorde det også, lige indtil jeg var ude på en lidt længere tur - midt på Lillebæltsbroen giver der pludselit et ordenlig smæld ude i maskinrummet - det var strammeren der var blevet lidt varm af den lange tur og kolapsede. Inden jeg nåede den første frakørsel på den Danske side :D var temperatumåleren oppe og ringe.

    Ny rem igen + ny remstrammer + tramsport hjem + bøvl = Jeg lærte ALDRIG at skifte rem uden remstrammer...

    Selv om jeg et par måneder efter havde en rødbroget ko oppe og hoppe på frontet så det hele skulle skiftes og at jeg siden har skiftet motor o.s.v. finder jeg stadig stumper af den gamle rem i motorrummet :shock: :shock: :shock:

    Lang tur = 120 km ud og nåede kun de 40 km tilbage, så vi snakker ikke langtur til Spanien :D
     

Del denne side