Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Motorlyd, W140 400 SE 4.2

Emne i 'Diverse videoklip' startet af Mercefreaken, 3 Januar 2008.

  1. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej michael

    det er da nemt,- du skal bare have en w124 E420 :D - sådan én vil jeg gerne have.... netop for V8 lyden 8)
     
  3. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Jepp, jeg vurderer også en slik W124 :D
    E500 er også en god løsning, men det jeg liker med E420 er at med unntak av udstødningen kan man ikke se forskjell på den og en E200. Så med "E 200"-emblem med magnet kunne det bli interessant i lyskryssene :)

    Ellers gikk jeg nylig glipp av en sort 1998 W140 S500 med ca 100.000 km på telleren. Lekker vogn det også.
     
  4. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Michael,

    Husk også "Diesel" og en sodsværtet bagklap :lol:

    /Martin
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Præcis :D :D :twisted:
     
  6. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Martin

    Hvis man "lider" af sodsværtet bagklap,- så trænger man da i høj grad til nye dyser :D - det er ikke et problem jeg kender noget til ,- når min er svinet godt til så er det kun siderne pga. møg og skidt fra vejene :)
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990

    martin er det et problem du her , jeg kender det heller ikke, :shock: :shock:
     
  8. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det er da ikke noget problem, at den oser bagenden sort :!: :!: :!:

    Det løste Mercedes jo allerede ved skiftet fra /8 til 123, hvor de flyttede tankdæksel fra bagenden til bagskærmen, nu får man jo ikke sorte fingre mere :D :D :D
     
  9. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Hvor mange km holder sådan et sæt dyser?
     
  10. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    et sæt dyser burde som minimum holde en 80.000 til 100.000 kilometer. Flere Mercedes biler kører fint 500.000 kilometer på de samme dyser.

    En hovedregel siger, at man bør skifte dyser mindst to gange i bilens levetid. Men det nemmeste er nu at holde øje med motoren, mærke om den har det godt, trækker jævnt, starter uden problemer, og holder et jævnt kørselsgennemsnit. Gør den det, råber dyserne ikke umidelbart på udskiftning.
     
  11. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    2 gange i bilens levetid.

    Jamen så passer det jo fint, at skifte for hver 500.000 for en 300D :D

    Mine har da rundet 300.000 uden at rynke på næsen, så mon ikke også de klarer et par hundrede mere :D
     
  12. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja det tror man.... Indtil man har spændt dem op i dysseapparatet, og set dem sprøjte som når en ko pisser. :wink:
    En stribe nye dysser gør underværker - selv om man troede at dem man havde var ok.

    Tror at BOSCH anbefaler udskiftning, omkring 100K
     
  13. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    jep Bosch angiver 100k km som interval, økonomien går også ned med defekte dyser.
    Og når man først har set en "fungerende" dyse testet som Guldsmeden nævner, så ved man hvorfor de bør skiftes.
     
  14. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Hvad koster sådan et sæt dyser inkl arb løn? Skal man helst på autoriseret værksted med det?

    Når i siger kørsels økonomi hvad kører i så på ltr gerne med oplysning om jeres daglige kørsel.

    Jeg kører ca. 20.000 km om året. Her om vinteren ikke ret megen leg. Så stort set kun job - har 20 km på arbejde hver vej i en 300d fra 1991. Jeg har fyr i.

    Dagligt : Jeg kører til dagligt utroligt pænt, og der er jo en trafik så andet ikke lader sig gøre. Her om vinteren kører jeg 10 km/l. Det syntes jeg ikke er meget.

    Det undrer mig meget. Jeg fører diesel regnskab med alle kvitteringer op imod kilometertælleren. Jeg har prøvet at køre med blød hat på en tank og bøllet på en tank. Jeg syntes stort set det er det samme.

    Jeg har i det seneste været i Ålborg flere gange om måneden, og på motorvejen får den total fuld pedal. Det mærkelige er at den kører 650 km på en tankfuld uanset hvordan jeg kører og uanset om jeg kører med eller uden trailer i perioder. Eneste gang jeg har prøvet at køre 750 km på en tankfuld er ture til tyskland.

    I de 3 år jeg har haft bilen har jeg fået skiftet ventilløftere. Skiftet et lille gummi ring hvor den pissede lidt diesel ved en dyse. Jeg syntes efter sådan en 500 km er bagklappen godt sort, og det mener i altså kan afhjælpes/fjernes ved nye dyser?

    Ejnar Hessel Holstebro, Skive Autoforum og Brian's Auto i Vinderup som laver alle service for Stjernebiler har ikke sagt til at dyser behøves skiftes, men ud fra jeres snak her vil det jo nok være en ide at bede om ved service næste gang. Bilen står nu på 270.350 km.

    Hvad er jeres erfaringer med det?
     
  15. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Hov jeg kom til at skrive firma navne det må vi jo ikke. Sorry det var ikke reklame men helt ubevidst bare for at sige at selv om værksteder ikke siger noget, så kan det jo godt trænge - måske?
     
  16. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    :shock: :shock: :shock: Jeg bliver blød i knæene af den lyd. Fantastisk. :shock: :shock: :shock:

    Ved du om de nyere modeller også har en så markant lyd? De gamle 8cyl w126 lyder også genialt.

    Hvad koster sådan en vogn hos dig? Du må jo slippe for den danske uhyrlighed vi kalder told og skat. :cry:

    Kan man tillade sig at sige at Told & Skat står for Tortur Og Langvarig Dominans Skal Kvæle Alle Tanker om lækre Mercedes i garagerne i Danmark medmindre man er minister.
     
  17. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    når man skifter dyser, bør man også få justeret indsprøjtnings tidspunktet på pumpen, det er ekstremt sjædent det bliver gjort, og de er faktisk meget føjsomme overfor at stå forkert.
    Selv når der bliver lavet topstykke / toppakning er det ikke altid den bliver justeret.
    mht. km interval brude man nok som minimum få dem chekket for hver 100K og så skiftet efter behov.
    jeg er enig i at man først mærker at de trængte, når de ER skiftet.
     
  18. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Men Konge betyder det at alle mekanikkere kan det eller skal man til autoriseret? Er det svært mener jeg?
     
  19. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det er p.... nemt at skifte dyser
    pumpen skal indstilles med org værktøj
     
  20. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Idag hedder de jo kun "Skat".

    Men Skat er da osse meget passende - det kaldte jeg også x'en og hun rippede mig da også totalt :( :( :(
     

Del denne side