Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Min gl Dame er for høj fortil

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af jomse, 20 Marts 2017.

  1. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej alle har jo denne her 190e fra 85 men syntes den står lige høj i forfjedre ca 4 cm kan man ikke bare skære en runde af fjedrene så de bliver lidt kortere ,eller hvad er jeres mening kan man købe nogle der er 4 cm kortere .?det er det sidste jeg mangler for den er perfekt ,,,fik lavet aut gearskift mm det viste sig at to af vacuumslangerne var byttet så nu skifter den som den skal, mercer manden i Solrød fandt fejlen, er dig evig taknemmelig. Go dag til alle ,,, Jørgen
     
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Endelig ikke skære af fjedrene. Dels får du aldrig synet det, hvis synsmanden opdager det - dels ændrer du karakteristikken på affjedringen, som stadig er lige så blød men nu uden tilstrækkelig vandring. Det må være en hel del nemmere at finde et sænkningssæt, som godt nok ligger omkring de 1.000-1.500,-, men nu får du TÜV-godkendelse og tilstrækkelig hårdhed i fjederen med, så at den ikke banker i bund over et fartbump.

    Nogle sæt er oven i købet progressive - det betyder at ved vandringsstart er fjederkarakteristikken lige så blød som den originale, hvilket giver god komfort - men når fjederen er trykket et vist stykke sammen, bliver den pludselig hårdere, og forhindrer affjedringen i at gå i bund. Jeg ved ikke om billedet passer på sættet herunder, men det ligner progressive fjedre på billedet. Jeg ved heller ikke om sættet passer på lige præcis din bil - der må du lige kontakte dem.

    http://nv-autodele.dk/shop/190-190e-190e-1-10338p.html?gclid=CMCH97nw5NICFVW4GwodR98CEg

    En hurtig søgning afslørede masser af forhandlere i DK, så det ser nemt ud at få et sæt et sted.

    God dag til dig også... ;)
     
  3. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    I forbindelse med skift at fjedre skal du have de rigtige gummiklodser. Der sidder vist nogle afstands stykker, som varierer i tykkelse. Min stod også alt for højt efter et skift - det lignede en off roader. Nu er klodserne skiftet og den er kommet ned i den rigtige højde for til. Den skal faktisk lidt mere ned i bagenden, men jeg lever med det. Problemet er at det hele skal samles og man skal køre noget tid, før at man kan se om afstanden er rigtig.
     
  4. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej Jomse.

    Som Eddie også skriver, så lad endelig vær med at skære i dine fjedre.
    I bunden af fjedrene, er de, mener jeg, formet således at de passer ned på bilens bærearme, og i toppen er de helt plane så de passer op i gummimuffen, gummiklodsen som Thomasu skriver, oppe i fjederskålen.

    Det der, måske, er galt med din højde, er at der tidligere i din bils liv er blevet monteret forkerte fjedre.
    Der kan også være monteret alt for høje gummimuffer (3 eller 4 knubber)
    Knubberne kan ses i kanten af fjederskålen hvis ikke de er alt for gamle og derfor er slidt af.
    Se evt. på Gørløse.dk, vare nummer 201 321 0984 Her er muffen med 1 knub.

    De, Gørløse, har også et sækningssæt, vare nummer Terra 20074, til 190'eren som sænker vognen de 4 cm. du gerne vil have, men det er til hele bilen.

    Håber at du kan bruge det her til noget, men LAD VÆR med at skær i dine fjedre:aww:

    Med venlig hilsen

    Claus....
     
  5. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    1000 takker for jeres hurtige svar alle
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har et par sænkningsfjedre til 4 cylinder 190E, de er helt nye og aldrig brugt, de giver en sænkning samtidig med at komforten bevares..

    Fik ikke brugt dem da jeg har solgt den fine 190'er jeg havde
     
  7. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hva skal du ha for dem og hvor i landet bor du Mvh jørgen
     
  8. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Åh ka se det er i kbh har du mulighed at sende Mvh jørgen
     
  9. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    ja det kan jeg godt men du må lige vente til imorgen da jeg skal køre hen og få beregnet fragten
     
  10. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Ok du kan godt se den står lidt højt fortil ca 35 - 40 mm
    Jørgen
     

    Attached Files:

  11. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Av:shock:

    Den ligner jo en off-road'er:oopsbig:

    Der er helt klart forkerte fjedre på...
    Held og lykke med at få den ned igen:)

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  12. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hva så fandt du ud af noget mht fragt mm
    Og pris på fjedrerne
     
  13. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
  14. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Så blev hun lidt lavere
     

    Attached Files:

  15. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    har du stadig de fjedre og hvor meget sænker de mvh jørgen
     
  16. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg vil da lige smide min kommentar også.

    De 2 190'ere jeg har haft har jeg skåret fjedrene på dem begge. Dette fungerede fint for mig.

    Ingen problemer med den skrapede på over bump eller noget, trods 17" fælge.

    Men naturligvis da ikke en optimal løsning, og da sikkert heller ikke noget der anbefales venligt. Men det kan godt lade sig gøre og fungere fint. :]
     

Del denne side