Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ved skift går den op i omdrejninger og slår hårdt i næste gear

Emne i 'Automatgear' startet af Bendix, 30 September 2019.

  1. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hvor mange km har bilen kørt? - jeg havde også lidt sager med min gearkasse 722.6 S211 - jeg har skiftet olie i hele systemet og filter, ny ventil hus + nyt overgangs stik, reset adaption, men det blev først rigtig godt (98%). Da jeg skiftede speederen (der sidder 2 potentiometer der vejleder motorstyringen).
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Den har gået ca. 140 tkm.

    Den gik i fejlmode i tirsdags, så ville den slet ikke skifte gear. Så jeg kørte ca. 10km i 3 gear, tror jeg. Da jeg landede hjemme, måtte jeg slukke motoren og starte igen for at få den i bakgear.

    Siden har den skiftet rigtig fint, så jeg er lidt i vildrede.

    Jeg har godt hørt, at disse elektriske spredere kan drille.

    Kan tilføje, at det startede på en gang, ikke noget snigende stille og roligt.

    Sendt fra min Xiaomi Mi A2 med Tapatalk
     
  3. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991

    Du må ha en star tester på,- for at se hvad den kommer med af fejl koder,- + at den gemmer en liste over tidligere events, som kan have betydning
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sådan en har jeg ikke, hvad gør vi så, Bjarne ? farvel
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Kan den blinke koder ud?

    Sendt fra min MAR-LX1A med Tapatalk
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det sådan det starter når din conductor plade begynder med og lave klyt. Precis det samme med den jeg skiftede på. Restarted hele tiden for at få den til og gå ud af fejl mode hvor den låste sig i et gear. Hyppigst 3 gear.
    Det gør den som jeg ved ikke hvis det er speeder sensorerne der driller. Det ser den nemlig ikke som en fejl der kan læses ud med star testeren, men blot som om du sider og leger sporadisk med speederen. Men man kan måle det med scop på sensoren om den følger positionen.
    Det vil kun resultere i underlige gearskift og tøven. Ikke udløse fejl mode og låst i gear.
    Skidt vil sætte sig permanent og ej heller kunne løses med en restart på nøglen.
    Få skiftet den elektronik plade og kom videre

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
    Sidst redigeret: 26 Januar 2020
  7. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jamen det vil jeg også gerne, skal bare lige finde ud af, hvad problemet præcist er, gider ikke bare prøve mig frem, eller skifte hele gearkassen, hvis det blot er en ventil.

    Min egen mistanke er elpanel eller en dårlig ventil. Blev lidt forvirret af, at den kørte rigtig fint i flere dage efter skyldning, men så kom det igen. Den er kun gået i fejlmode en gang, og har skiftet fint derefter.

    Men hvis det kun er conductorpladen, så er det vel denne: http://autoimport.dk/mercedes_webcatalog/item/1402701161O/ det er billigere sluppet end et komplet skiftehus. Jeg skal lige have dobbelttjekket varenummer inden skift.

    Mener du godt, jeg kan flytte solenoiderne over, måske jeg skal lokke dig til at komme og teste dem, når jeg får den åbnet op ?
     
  8. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Bare på YouTube akademiet :) der er bjerge af videoer om at skifte conductor plade samt skifte solenoider over samt teste dem og meget andet i den boldgade
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja Precis. Ventilerne/ Solonoiderne plejer ikke og fejle. Det pladen med elektronik der gør. Men ja man kan godt tjekke dem når det er ude alligevel. Og Jep pladen koster Ik det store og stikket på siden er møj billigt.

    Jeg gjorde, det også på den 210er der bøvlede. Så det ok nemt.
    Du siger bare til

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     

Del denne side