Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Min 300E sviner lidt olie men hvor fra...?

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Ras, 24 April 2019.

  1. Ras

    Ras New Member

    Joined:
    2 December 2018
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300E Kun sommerbil
    Km:
    130.000
    Årgang:
    1991
    B5174632-420F-4A28-BC80-363DDB35A72F.jpeg Hej med jer.
    Jeg er sikker på at der er nogle af jer Mercedes venner der har et godt bud på hvor min 300E sviner/drypper olie fra.
    Det er mest tydeligt hvis motoren har været godt gennemvarm og fået lov til at arbejde lidt ekstra.
    Nu er det selvfølgelig lidt dumt jeg har renset det af inden billedet her er taget. Jeg her derfor lavet en markering på billedet
    Jeg har lige skiftet ventildæksel pakning og den er helt tæt.
    Som jeg ser det kommer det fra samling mellem topstykke og knastkæde hus... men hvad sidder der af pakning / pakdåse der og er det til at komme til unden at skulle splitte for meget ad.

    Jeg må tage et billede med olie på næste gang den har fået en lang tur.

    Vh Rasmus
     
  2. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
  4. Ras

    Ras New Member

    Joined:
    2 December 2018
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300E Kun sommerbil
    Km:
    130.000
    Årgang:
    1991
    -Tak for jeres hurtige tilbage melding det er super med det her forum
    Jeg har kigget lidt i min Hayens bog og den tyske So wirds.
    Synes ikke jeg kan finde nogen beskrivelse af hvordan eller hvor meget der skal skilles ad.
    Nogen der har et link eller vejledning til den operation.

    Vh Rasmus
     
  5. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    • Like Like x 1
  6. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Vælg M103 - kategori 01 blad 2100 og frem.
     
  7. Ras

    Ras New Member

    Joined:
    2 December 2018
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300E Kun sommerbil
    Km:
    130.000
    Årgang:
    1991
    Mange tak for tippet
    -det vil jeg lige studere nærmere.
     
  8. Ras

    Ras New Member

    Joined:
    2 December 2018
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300E Kun sommerbil
    Km:
    130.000
    Årgang:
    1991
    Det er jo et helt fantastisk link.
    Der er rigtig meget brugbar info.
    Fedt!
     
  9. jensen

    jensen Member

    Joined:
    4 Februar 2007
    Indlæg:
    54
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    228
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    clk 500
    Bil nr. 2 Km:
    278000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej
    Har lige skiftet på min 300E
    Jeg løsnede ventildæksel, afmonterede strømfordeler dæksel, rotor og medbringer på knasten.
    4 skruer på dæksel og et par forsigtige nok med en plastik hammer, det var det hele.
    Husk noget flydende pakning til fladerne oven over pakningen, jeg brugte noget plastic padding gasket fra T-Hansen. 80 kr. pakning 25kr hos Hessel.
    Regner med at det er tæt, skulle måske have skiftet tætning omkring medbringer til rotor, nu når jeg var i gang.



    Hilsen Anders
     
    Sidst redigeret: 26 April 2019
  10. Ras

    Ras New Member

    Joined:
    2 December 2018
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300E Kun sommerbil
    Km:
    130.000
    Årgang:
    1991
    Hej Anders
    Tak det er meget brugbart.
    Det er jo til at overskue ::)
     
  11. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Fedt indspark, jensen, men hvis jeg må komme med en bemærkning (som tidligere), så bør Ras anvende den flydende tætning, som MB dikterer. Andre produkter holder ikke tæt over tid. Tror MB har over 20 forskellige flydende tætninger til over 20 forskellige scenarier. Metal-gummi-kontakt, metal-metal-kontakt, metal-plastik-kontakt, metal-nylon-kontakt, uens-metal-metal-kontakt, kombineret med temperatur og olie af diverse viskositeter osv. Jeg ville bruge præcist den type, der anbefales.
     
  12. Ras

    Ras New Member

    Joined:
    2 December 2018
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300E Kun sommerbil
    Km:
    130.000
    Årgang:
    1991
    Tak Djarnis
    Ja det er nok en god ide at ofre de ekstra håndøre for den tætning MB foreskriver, når man nu har skilt det hele ad. ;-)
     
  13. jensen

    jensen Member

    Joined:
    4 Februar 2007
    Indlæg:
    54
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    228
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    clk 500
    Bil nr. 2 Km:
    278000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Det er altid en god ide, at følge fabrikantens anvisninger, og husk at lægge lidt øl på køl inden du starter.
    En opgave af denne størrelse, udløser to kolde classic her på matriklen. :)

    Hilsen Anders
     
    • Like Like x 1

Del denne side