Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

HJÆLP!! kan ikke få gang i min cylinder

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af KristianF, 17 Januar 2019.

  1. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Beklager de sene svar. Har lige et projekt eller to.
    Fedt, det bliver godt! Sagde du ikke motoren gik dårligt? Jo, du kan da godt løsne plejlstængerne fra bunden, og så skubbe dem op. Havde bare forestillet mig, at sådan et projekt ville være mere lækkert i stativ. Jeg ved ikke lige, hvor valid den test med diesel er. Der er jo gab mellem enderne ved samtlige stempelringe, og de fjedre først ud og tætner ordentligt mod cylinderen ved brug.
    En statisk test med diesel tror jeg ikke på.
     
    Sidst redigeret: 19 Februar 2019
  2. KristianF

    KristianF New Member

    Joined:
    17 Januar 2019
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    180000
    Årgang:
    1987
    Det er helt iorden, jeg kender til det! Jo men jeg går stærkt ud fra at det med at den går dårlig er væk, nu når toppen er ordnet og der kommer gang i den sidste cylinder. Ja det ville helt sikkert have været nemmere men har desværre ikke mulighed for det. Ja okay jeg kan bare ikke lige finde andre metoder at teste dem på.. men må nok hellere skifte dem nu når toppen er taget af.
     
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Kompressionstest og test af blowby er to metode, der kan sammenholdes. Du kan ikke regne med, at motoren går bedre, hvis du ikke har påvist dårlig toppakning/tætning inden. Men når det så er sagt, så får du en motor, der er noget nærmere ab fabrik end de fleste af os kører rundt med. Det bliver du glad for, og hvilken motor! Husk forkæde og pakdåser, det nævner du ikke. Og olie i hullerne inden afmontering, nu hvor du har vasket al smøring bort med diesel☺
    Hvis motoren stadig går dårligt efter endt operation, så skal du kigge nærmere på førnævnte.
     
  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hvor meget er der skimmet af hovedet?
     
  5. KristianF

    KristianF New Member

    Joined:
    17 Januar 2019
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    180000
    Årgang:
    1987
    Ja okay det vil jeg gøre! Der er planet 1:10 af 1 mm af.
     
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Fino. Grænsen er vist noget, der hedder 0,5 mm.
     
  7. KristianF

    KristianF New Member

    Joined:
    17 Januar 2019
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    180000
    Årgang:
    1987
    Hej alle, så er den gal igen og håber virkelig på at der er nogle af jer der kan hjælpe da jeg er ved at løbe tør for idéer..

    2 af mine cylindre vil stadig ikke starte og jeg kan simpelthen ikke finde fejlen.

    Alle dyser virker, der er fin kompression på alle 6, der kommer den samme mængde brændstof ud til alle dyser, og hele tændnings systemet er nyt og den gnister fint.

    Så jeg tænker om det enten kan være tændnings tidspunkt, eller blandings forhold mellem luft og brændstof? Og det er der jeg håber at nogle måske kan hjælpe da jeg virkelig er lidt lost nu.

    På forhånd tak. Kristian
     
  8. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Tænkte nok du ville vende tilbage. Du skal have styr på Jetronic (= indsprøjningskvaliteten).
    Hint: Nye dyser og justering af det nye forhold.
     
  9. KristianF

    KristianF New Member

    Joined:
    17 Januar 2019
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    180000
    Årgang:
    1987
    Når du siger indsprøjningskvaliteten er det så om det er den rette mængde benzin? Og er det en indstilling på toppen af brændstof fordeleren? Jeg kunne rigtig godt tænke mig ikke at skifte dyserne da de virker, og jeg har brugt ret meget allerede på en motor der ikke rigtig fungerer ;)
     
  10. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Øhh, har du kontrolleret dyserne?
     
  11. KristianF

    KristianF New Member

    Joined:
    17 Januar 2019
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    180000
    Årgang:
    1987
    Ja, når jeg bytter rund på dem fra de cylindre der virker til dem der ikke virker er der ingen forskel.
     
  12. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Sådan kan du ikke kontrollerer dem. Du bliver nødt til at undersøge sprøjtemønstret fysisk. Dvs. de skal ud og ned i et glas, så du kan se udsprøjtet. Hvis de er originale fra fabrik eller bare meget gamle, så er de slidte. De slides omkring ventilsædet i spidsen og de indeholder et meget fint nylonfilter, der kan stoppe til. Du har valgt den noget dyre model, hvad angår fejlsøgning, så du bliver nødt til at gå mere systematisk frem nu. Prøv at kigge på sprøjtemønstret. Der skal komme en fin sky af benzin ud af alle dyser. Der må ikke være stråler eller dråber. Google er din ven. Når det så er gjort, så må du undersøge over- og undertryk på systemet, og benzinflow (liter pr. minut). Men start med sprøjtemønstret.
     
  13. KristianF

    KristianF New Member

    Joined:
    17 Januar 2019
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    180000
    Årgang:
    1987
    Tak for svar. Hvad angår fejlsøgningen så har alt jeg har lavet været en nødvendighed uanset hvad.

    Jeg har tjekket benzinflow og det spiller, jeg har også haft alle ventilerne i en kop og tjekket at der kom samme mængde ud af dem og det gjorde der.

    Næste gang jeg er på værkstedet kigger jeg på om det er en fin sky der kommer ud, tænker bare at hvis dysen virker i den ene gør den vel også i en anden.. men kigger på det.

    Kan ikke finde noget på Google om hvordan man kontrollerer under og overtryk.
     
  14. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Forstår ikke hvad du mener? Ud fra tændrør eller hvad?
     
  15. KristianF

    KristianF New Member

    Joined:
    17 Januar 2019
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    180000
    Årgang:
    1987
    Du skrev at jeg skulle kontrollere sprøjnings mønstret, at der skulle komme en fin sky ud af dysen og ikke stråler eller dråber, og der tænkte jeg bare at når jeg har byttet rundt på dyserne, uden nogen ændring må de vel virke som de skal?
     
  16. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hvis motoren forbrænder dårligt pga. dårlige dyser, så gør den der også, hvis du bytter rundt på dyser.
     
  17. jensen

    jensen Member

    Joined:
    4 Februar 2007
    Indlæg:
    54
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    228
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    clk 500
    Bil nr. 2 Km:
    278000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Lige et forsigtigt indspark, kan der være byttet rundt på 2 tænd kabler.

    Hilsen Anders
     
  18. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    God pointe
     
  19. KristianF

    KristianF New Member

    Joined:
    17 Januar 2019
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260e
    Km:
    180000
    Årgang:
    1987
    Ja det er jo slet ikke dumt tænkt, men det kan ikke være på cyll 2 og 6 som ikke virker, da der er for stor forskel på længdte, men det kunne jo godt været der var byttet rundt på hele lortet.. har i billed om hvordan de skal sidde? Tak
     
  20. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Mener at tændrækkefølge står i instruktionsbog hvis du har en, eller en anden der lige har én de kan kikke i
     

Del denne side