Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Urolig tomgang og kan gå i stå.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Marsk, 26 Marts 2019.

  1. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej
    Min 220E med M111 er blevet lidt urolig i tomgang, når den står i N. Samtidig har er den gået i stå flere gange, når den er kold og skal tage gassen ved f.eks et lyskryds.
    Hvis man giver gas ude på spjæld huset med en hurtig bevægelse, når den ikke at tage omdrejninger inden man er tilbage til tomgang position. Den taber omdrejninger og kommer tilbage med et lille knald.
    Nye tændrør er monteret uden ændringer.
    Har testet vacuum på de små slange og skiftet.
    Bilen har ikke antispin, hvis det giver nogle idéer til spjæld huset.
    Hvad kan det mon være....
     
  2. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har du prøvet at rense spjældhuset? Jeg har selv en M111 2.2 L motor der havde urolig tomgang. Jeg rensede spjældhuset og det virkede. Det er også kendt at ledningerne i kablet til spjældhuset kan krakelere og lave en masse ballade.
     
  3. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har aldrig rørt det, da den har kørt fint indtil nu. Har skiftet luftfilter og rense MAF engang imellem. Det kan være at det trænger.
    Ved du om den går dårligere, hvis man tager stikket af MAF'en. Jeg mener ikke,at der var nogen forskel i tomgang.
     
  4. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg skiftede selv min MAF til at starte med og fandt ud af at det ikke var den. Jeg har dog aldrig prøvet at tage stikket af. Man kan købe noget rens til gasspjældet som kan fjerne koks og aflejringer. Men husk at kontrollere om de der ledninger er krakeleret.
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sidst redigeret: 28 Marts 2019
  6. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Har haft lidt det samme på en e320 fra 93. Det var luftmængdemåleren der var defekt..
     

Del denne side