Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Eftermontering af omdr.tæller

Emne i 'Kabine' startet af Lasse, 14 Januar 2012.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej derude!

    Jeg skal eftermontere en omdrejningstæller i en W201 190E '88, som er født med det store ur i instrumentet.

    Er der nogen der har erfaring med det? Her tænker jeg på ledningsføring, og hvilke stikben man skal bruge på omdr.tælleren. Jeg går ud fra, at jeg kan tage kl. 1 på tændspolen?

    På forhånd tak :)
     
  2. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.

    Nu har jeg ikke erfaring med Mercedes vedr omdrejningstæller, men jeg har eftermonteret en hel del på bla.a Opel biler igennem årene.

    Nogle biler har de allerede trukket ledningen på (eks Polo 2, Astra osv) men ved ikke om det også gælder en 190´er ? Det må være andre der ved noget om den del.

    Men ellers er det korrekt som du skriver, en omdrejningstæller fungerer via impulser fra tændspolen. Den skal på og så skal omdrejningstælleren med stor sandsynlighed også have stel.

    Det er en rimelig enkel operation men vær opmærksom på at en omdrejningstæller ikke tåler fuld + strøm så står den af og du får ikke liv i den igen. Så vær sikker på det er den rigtige klemme fra tændspolen du tager signal fra og at du tilkobler stel / kl1 korrekt på selve omdrejningstælleren.
     
  3. R3kord

    R3kord Member

    Joined:
    18 Februar 2008
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Udkantsdanmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Peugeot 208
    Km:
    28700
    Årgang:
    2018
    Hej
    Jeg har netop i dag erstattet uret med omdrejnings tæller i min 190E. Ledningen var allerede ført op bag instrumenthuset. Så det kan ikke være nemmere.

    Hilsen

    Poul
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der burde side et rpm out på tændingsmodulet.
    Dit CKS signal kan ikke bruges og hen over tændspolen er der for meget induktion´s spænding for at omdrejninngstælleren fungere ordentligt. Der sider self en diode i tændings mudulet, men der ligger 0,6 volt over dioden for at den leder + at der spændings tab over ledningerne, så det er nok 1 volt der ligger i modfase fra tændspolen!!

    Håber ikke jeg blev for meget teknik nørd lige der :D
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg takker for jers indlæg.

    Prøver lige at afmontere instrumentet, så må vi lige se.

    I hører nærmere :)
     
  6. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    hva så fik du det til at virke ,har samme opgave og hvordan
     
  7. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du er en nørd Jacob:lol:
     
  8. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    det var noget af et svar....
     

Del denne side