Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

SIDSTE NYT: DET ER IKKE BATTERIET. 230TE 1988

Emne i 'El-system' startet af icepirat, 28 Juni 2018.

  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Da jeg i går skulle ud og køre og startede bilen syntes jeg at den gik noget trægt i starteren, da jeg kiggede i bakspejlet kunne jeg se at alle 4 kabinelys var tændt.
    Bilen har formodentligt stået med disse lys tændt hele natten og drænet batteriet.
    Jeg skulle køre og valgte at pille en sikring fra i boxen, det slukkede naturligvis lyset men til gengældt blev antennen oppe og dørene kunne kun låses manuelt.
    Bagklappen har en motorstyret lukkemekanisme, denne virkede heller ikke.

    Mit spørgsmål er:
    Kan dette skyldes et defekt OVP relæ eller skal fejlen søges andet steds??

    Håber nogen kan hjælpe med en løsning.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  2. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Du har self. checket at kontakten i midterkonsollen til loftlys ikke er blevet tændt ved et tilfælde, evt. ved aftørring af støv. Har selv prøvet det, skilte nærmest bilen ad, indtil jeg fik set den skide kontakt var vippet :-(
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Erik1303,
    Tak for svar og jeg har selvfølgelig tjekket kontakten så det er ikke den der er problemet.
     
  4. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Det oprindelige indlæg var vedr. kabinelyset der havde stået tændt hele natten og derved drænet batteriet.

    Jeg troede jeg havde løst problemet midlertidig ved at fjerne sikringen til kabinelyset men nu her til aften kunne jeg konstatere at batteriet var helt fladt.

    Ingen lys i instrumentpanelet overhovedet.

    Efter en kortvarig opladning (står stadig med laderen på) kunne jeg starte bilen.

    Da jeg står og skal bruge bilen i morgen tidlig har jeg taget minus polsko af batteriet for at undgå at der sker en afladning i løbet af natten.

    Det er naturligvis en midlertidig løsning så spørgsmålet er hvad der kan forårsage denne afladning.

    Batteriet er nyt, mindre end 2 måneder gammelt, generatoren lader fint og de jeg, efter at bilen havde stået med laderen på et par timer forsøgte jeg at starte bilen, ingen problem, starter fint.

    Alle indspark modtages med stor tak.

    Med venlig hilsen,
     
  5. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Selv om du slukker de 4 lys bagi på kontakten, så vil dine indstigningslys i bunden af døren være tændt (såfremt din bil er monteret med disse)... Havde selv samme problem, da bagklap mekanismen driller lidt, jeg pillede pærene ud, det gav start problemer i vinters, indtil de blev fjernet...... Det var blot et bud....
     
  6. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Da jeg arbejdede med biler i 90erne og vi havde en bil der aflade, gjorde vi det, at vi tog stel kablet af batteriet og så satte vi en god gammel dags prøvelampe imellem og hvis den så lyste, ja så aflader den et sted og så tager man en sikring ud af gang end til prøvelampen holder op med at lyse, hvis det skal være mere præcis skal du nok bruge et volt meter. Bare et forslag.
     
  7. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak til Puch72 for svar.
    Jeg vil straks i morgen afprøve metoden, lyder som en god måde at komme nærmere problemet.

    PS. Efter at bilen havde stået med lader på natten over var jeg meget spændt på om den ville starte her til morgen, det gjorde den (heldigvis da jeg havde en tidlig aftale), men men, da jeg efter min aftale senere på dagen ville starte bile for at køre kunne den ikke starte, der var heldigvis en venlig sjæl der havde startkabler, desværre hjalp det ikke, ingen strøm på instrumentpanelet og lampen i startspærren lyste heller ikke, dog kom der lidt lys i i startspærrelampen efter nogle få minutter men stadig ingen lys i panelet.

    Bilen havde på det tidspunkt stået i ca. 5 timer med afmonteret minuspol?

    Jeg endte med at tilkalde Falck der kom med en Booster men det hjalp heller ikke, snøft. :llo

    Falckmanden ville så kalde et fejeblad men lige inden han gjorde det tænkte jeg at jeg ville sætte sikringen i som jeg havde pillet ud i går, og hvad skete, pludselig var der lys i panelet og bilen kunne starte??:oops:

    Det hele startede med at kabinelyset var tændt men slukkede efter jeg tog sikringen ud ;clue

    Håber nogen derude kan drage en konklusion af ovenstående.
     
  8. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis den kunne starte om morgenen uden den sikring i ja så burde den vel også kunne starte om eftermiddagen, uden den sikring i. Måske det er hele sikrings kassen der er problemet, måske er der et løst stel kabel et sted.
     
  9. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg kører rundt og er et nervevrag ;aargh, lige nu starter og kører bilen som den var ny, men som sagt så sidder jeg hver gang og venter på at den enten ikke vil starte eller det der næsten er værre, at den går i stå et eller andet døds forladt sted.

    Siden lørdag (30 juni) hvor jeg måtte tilkalde Falck (se ovenfor) har bilen opført sig eksemplarisk, men hvor længe?

    Jeg har naturligvis tænk på at sende den til en autoelektriker men det er formodentligt svært at finde en fejl der er "periodisk" som i dette tilfælde.

    Uden jeg har noget at have det i har jeg mistænk startspærren for at være synderen idet der, på trods af at der var masser af strøm på batteriet, ingen lys i den lille diode på startspærren??

    Tak til alle der foreløbig har bidraget med forslag, jeg modtager meget gerne flere.
     
  10. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej. Hvis du tro at det er startspærren hvorfor piller du så ikke det lort fra. Du siger at du er bange for at den måske går ud når du kører, troede kun at det var et problem når du skulle starte den.
     
  11. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Puch72,

    Startspærren var et gæt baseret på at der, på trods af masser af strøm på batteriet, ikke var lys i dioden.

    Med hensyn til at "pille" startspærren" af så er det vist nemmere sagt end gjort, uden at vide det så er det vist ret kompliceret, eller ville det jo være let for en tyv at stjæle bilen.

    Jeg havde den oplevelse at bilen ikke ville starte, første gang en fredag aften men efter at have en oplader på natten over startede den heldigvis om morgenen da jeg havde en aftale lørdag formiddag, da jeg skulle hjem senere på dagen kunne jeg ikke starte bilen og det endte med jeg måtte tilkalde Falck (se ovenstående vedr. Falck.)

    Lige i øjeblikket starter og kører bilen fint, men, hvor længe, derfor min "nervøsitet"

    Problemet med den slags fejl er at man jo ikke ved hvor man skal søge fejlen.

    Håber andre vil byde ind med forslag.
     
  12. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så svært er det heller ikke og pille en start spærre fra, det tager måske lidt tid, men det kan bestemt godt lade sig gøre.
     
  13. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    CKDK88,
    Har du en opskrift ;clue
     

Del denne side