Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mega tryk på klimaanlæg.

Emne i 'Aircondition / Klimaanlæg' startet af Søren Holm, 30 Juni 2018.

  1. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Hej folkens....Kan i holde varmen??

    Jeg har det fantastisk i den ene af mine 124ere den køler fint, efter jeg har tætnet klimaekspansionen, og fået påfyldt kølemiddel.

    Min anden 124er er lidt værre, den forsøgte jeg at få påfyldt, efter at have skiftet en føler... Det gik ikke lige som forventet, efter at der var på fyldt 300 gram, starter kompressoren op, og den begynder at køle...
    Men efter få minutters frisk tomgang, stiger trykket til 16 bar :(:( Hvilket virker lidt vildt med under 1/3 kølemiddel på anlægget.... Kølemanden vælger at afbryde missionen, inden noget springer, hvilket nok er en fornuftig handling.
    Nu grubler jeg lidt over hvad der får trykket helt derop??? Kan det være en defekt Klimaekspansion??Den skal vel afhjælpe at der bliver overtryk på systemet??

    På den anden side, så er sommeren desværre nok forbi om tre måneder, så det "Tyrkiske aircondition" og soltaget kan vist godt klare den så længe....
    Dels ved jeg nu at jeg har en velfungerende kompressor på vogn 2, hvis vogn 1 skulle stå af i kompressor... ::)::)

    God Sommer...:cb:
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Men efter få minutters frisk tomgang, stiger trykket til 16 bar :(:(
    Der kan være en fejl i systemet? men som jeg husker det skal skal el blæser starte foran ved 16 bar og stoppe ved ca 12 bar !men samtidig skal kompressor slå fra når temp (fra "køle" ind i bil) når ca 2-4 grader ! det er styret af en føler !(prøver at sætte billed ind) Så systemet er styret af føler i kabine som sige start komprossor til den valge temp .men med indgangs temp på ikke laver end 4 grader. (har selv haft problemet på min gamle 300D (obs føler koster ca 1000kr hvis man kan få den endnu !) Det kostede en ny kendensser !og nyt kølle middel på min 300d (i ca1992)
     
    Sidst redigeret: 30 Juni 2018
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det er nr 167 Hov part nr er der 1268301172 se den på Google men check for rigtig nr til din bil inden køb [​IMG]

    Sendt fra min ONE E1003 med Tapatalk
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  5. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    OK... Det vil sige at 16 bar ikke er unormalt?? Blæser gik IKKE igang, men måske det har været lige inden den gik igang, det kan jo være den kun viste 15,5 på manometer (jeg havde ikke briller på) ... Men tak for tegning, selv om den står på hovedet :oopsbig: Jeg vurderer lige hvor meget jeg vil ofre på skidtet, sommeren varer ikke evigt, og det er "kun" vogn 2...
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ved fuld blæs på kabineblæseren og maks køl, så skulle din højtryksside gerne ligge mellem 15 og 16 bar.
    Lavtrykssiden på 2.2-2.6 bar.

    Husk at når der påfyldes kølemiddel, så skal anlægget lige køre i et par minutter, før at det bliver stabilt og du kan få en nøjagtig udlæsning.
     
  7. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Han havde nok ikke helt styr på tingene tror jeg.... Tak for gode og seriøse svar...
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Og ved 16 bar skal el blæser foran køler !

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  9. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    :ty:
     

Del denne side