Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Høj forurening til syn 300E-24

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af BjarneG, 6 Juni 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej

    jeg har lidt hovedbrud med at få den til at makke ret på forureningen, - tallene er målt til følgende:

    Lambda: 1
    HC: 140
    CO: 0.6

    Følgende er skiftet:

    Dyser
    Luftmasse potentiometer
    Lambda sonde
    O-ringe i EHA ventil
    EHA ventil er målt til 20 ohm
    Tænding er ok
    Luftfilter
    Vand temp føler måler 285 ohm ved 85 gr.
    Utætheder i vaccum er checket med et kloakrør over indsugning og sprøjtet med dieselstart rundt om indsugningsmanifold og vaccum slanger, ingen påvirkning i motorgang.
    Dutycycle står og svinger omkring 50%

    what to doo? :)
     
    Sidst redigeret: 8 Juni 2018
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    katalysator kan være slidt, er luftpumpen fjernet?
    [​IMG]
    ellers kan det være lukumsbrættet som er slidt.
     
  3. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja mistænker også kat, sidst jeg var til syn var alt fantastisk smukt, da var kat og sonde næste ny.

    Luftpumpe sidder der endnu.

    Men EHA ventil har åbenbart lækket lidt hele tiden for før jeg skiftede O-ringe lå HC på det dobbelte
     
  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hvis kat. o.l. kan udelukkes, har du så kalibreret dit potentiometer efter udskiftning?
    Er du sikker på at den svinger omkring 50%, og ikke viser fejlkode 50 (49,x)?
    Binder skiven i anlægget?
    Har du undersøgt om koldstartsventilen lækker?
     
  5. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja den svinger +- 5% se video
    Potentiometer er kallibreret til 0,7 volt på ben 1 og 2 ved tomgang driftvarm se video
    Skiven kører for fint og lækkert
    Koldstartventilen har jeg i tankerne,- og kikket på den,- har læst at man kan checke den for at lække, ved at afmontere den og samle igen,- sætte den ned i en klar beholder,- og se om den lækker når man presser på pladen med tænding på,- men den er jo nærmest umulig at skrue ud, uden at afmontere en masse andet ;-)

    men jeg har bestilt en ny kat,- så ved jeg da at det er iorden den vej ud
     

    Attached Files:

  6. Eb123

    Eb123 Member

    Joined:
    22 Januar 2016
    Indlæg:
    104
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    230 e
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    107
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej har haft det samme problem med min 320 24v
    Jeg tog den på motorvejen og brændte den af i 20 min
    Derefter var forurening ok
    Vh erik
     
  7. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
  8. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej

    Lige en lille opdatering på sagen, undervejs i opløbet til at sætte ny katalysator på samt udløbet på omsyn, gik det således at toppakningen kapitulerer helt og aldeles med stort vand og olieforbrug, samt kedelig lugt af brændt alt muligt, så det blev af med pladerne og ind på projekt hylden med henblik på at hive motoren ud for renovering.

    Så mine sommerhjul har fået ny bil på ;skål

    S211.jpg
     
    Sidst redigeret: 23 Juni 2018
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne side