Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Frigørelse af (Bowden) kick-down kabel

Emne i 'Automatgear' startet af TC260, 16 April 2018.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man frigør krogen fra gearkassen fra kick-down kablet?

    Jeg har fået løsnet kablet fra gearkassen, og er bevidst om at krogen fra gearkassen kan "løsnes" vha. en fjeder inde i gearkassen. Jeg kan dog ikke se hvordan man får løsnet krogen fra kablet (...og der er ikke meget plads at gøre med).

    Der er tydeligvis forskellige udgaver af dette kabel, og det lader ikke til at det gøres på samme måde. I nogle udgaver er der en sort indmad hvor krogen sidder fast, men det lader der ikke til at være i mit kabel.

    Målet er at skifte O-ringen på kablet. Bowdenkabel1.jpg Bowdenkabel-løsnet.jpg

    Gode input ønskes!
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du skal afmontere kablet i den anden ende ved motoren, så man kan trække selve delen der er samlet, ud af vacum boksen.
    Men på billede, ser det jo ud som om der er knækket et stykke af vacum boksen, så der er hul i?
    I så fald, så er det et nyt kabel med vacum boks og det hele
     
  3. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Okay, det er det der er tricket - takker!!!

    Vakuumboksen ser faktisk sådan ud - har vedlagt et billede taget fra en anden vinkel. Der sidder noget der minder om en bøjle (eller clips) på den ene side af vakuumboksen - den lader dog ikke umiddelbart til at have nogen funktion.

    Ved motoren er kablet fastgjort i en form for kugleled (se nedenfor). Lirker man bare kuglen af med en skruetrækker uden at løsne noget først?

    Bowdenkabel-løsnet2-red.jpg
    Bowden kabel-fastgørelse ved motor.jpg
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det var bare vinklen på billedet og snavs der gjorde at det så ud som om at der var hul i vacumboksen :)
     

Del denne side