Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Denso Luft Pumpe Renovering M103,M104, M117 og M119

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af BRABUS, 20 August 2008.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Jeg har lavet en lille billed serie af min renovering af luftpumpen på min M104.980 Motor
    Min Luftpumpe har følgende reservedels nummer hos mercedes: 000 140 26 85

    Grunden til renoveringen er følgende priser:
    Ombytter luftpumpe fra mercedes ca. 10.000 Kr
    Ny komplet magnet kobling med leje og remskive = 3300 Kr. ( Mercedes vare nummer 104 140 02 88 )
    Nyt leje til remskiven = 1675 Kr. ( Mercedes vare nummer 001 981 42 27 )

    Så der er en hel del at spare og selvom man vælger repair kittet med ny magnet kobling og leje samt remskive, så skal man alligevel skille det hele ad, så der er intet vundet rent arbejd og tids messigt i forhold til bare at skifte lejet.

    Man skal bruge rem lejet som ikke kan bestilles direkte hos mercedes (jeg har prøvet 3 steder)
    Men jeg fandt ud af at Sanistål kan bestille lejet hjem trods det er et "låst" leje som betyder at det normalt kun kan bestilles hjem af mercedes ombytter/renoverings centeret som renovere dem og sælger dem som ombyttere.
    Lejet er et INA Leje (Japansk oprindelse) og det har følgende data:
    001 INA Leje L32/52 2RS AH03
    Mercedes reservedels nummer er 001 981 42 27
    Lejet kostede hos Sanistål i Ringsted 1340,30 Kr plus moms = 1675,38 Kr
    Jeg fik at vide jeg fik det til deres indkøbs pris da det var umådeligt sygeligt dyrt synes de og det mente de ikke de kunne være bekendt at tjene penge på, men om de har haft en fortjeneste skal jeg ikke kunne sige.

    Der skal ikke bruges mercedes special værktøj
    Der skal påregnes en hvis erfaring med mekanisk arbejde, har man aldrig skruet på en bil før, så overlad det til en der er vandt til at skrue.
    Det er dog ikke super avanceret, men det kræver en smule overblik og ikke mindst forsigtighed.
    Påregn mellem 3-6 timer alt efter erfaring og bøvl med afmontering af fast groede bolte osv.

    Luftpumpen kan side på de 6 cylindrede M103 og M104 motore samt V8 motorene M117 der kendes fra 500SE (W126) og M119 fra 500E.
    Den sidder der i forbindesle med katalysator systemet, så biler før ca. 87/88 kan være uden katalysator og har derfor ikke denne luft pumpe.

    Pumpen køre de første 90 sek. efter opstart på kold motor og pumper luft ind i udstødnings manifolden før katalysatoren for at opnå en renere udstødning grundet forurenings krav og den ringere effekt en kold katalysator har når den er kold.
    Den køre dog også under normal varm drift i ganske få sek. til tider for at opnå en renere forurening og en hurtigere og bedre kemisk virkning af katalysatorens effekt.

    billederne af afmonteringen har jeg dog ikke, men man starter lettest med at afmontere plastikket omkring motor blæseren og dernest remmen og dernest igen luft pumpen via de 2-3 bolte den sidder med.
    Husk at afmontere slangen først som går op under manifolden.
    Ledningen som går over i et stik som sidder lige oppe mellem sprinkler beholderen og kølevæske expansions beholderen, dette afmontere man også samt de strips som er undervejs ned til luft pumpen.

    Det kan være en god idé at udskifte remmen nu man har den afmonteret alligevel.
    I den forbindelse vil jeg minde om at man også bare kan afmontere sin luftpumpe og købe en rem til en motor uden luftpumpe, det har mange gjort og gør, men det er synd da det jo er en del af katalysator teknikken på bilen, nogle vil så sige ja og??? og det er op til den enkelte hvad man vil jo.
    Jeg beklager billed kvaliteten, men min mobil var lige eneste jeg havde ved hånden den dag og den er meget dårlig til at fokusere på nærbilleder.

    Mvh.
    BRABUS
     

    Attached Files:

    • 13.jpg
      13.jpg
      File size:
      236.1 KB
      Visninger:
      1,415
    • 12.jpg
      12.jpg
      File size:
      169.8 KB
      Visninger:
      1,417
    • 11.jpg
      11.jpg
      File size:
      136.6 KB
      Visninger:
      1,391
    • 10.jpg
      10.jpg
      File size:
      99.6 KB
      Visninger:
      1,411
    • 9.jpg
      9.jpg
      File size:
      99.6 KB
      Visninger:
      1,434
    • 8.jpg
      8.jpg
      File size:
      77.5 KB
      Visninger:
      1,399
    • 7.jpg
      7.jpg
      File size:
      146 KB
      Visninger:
      1,395
    • 6.jpg
      6.jpg
      File size:
      156.9 KB
      Visninger:
      1,411
    • 5.jpg
      5.jpg
      File size:
      128.8 KB
      Visninger:
      1,394
    • 4.jpg
      4.jpg
      File size:
      196.1 KB
      Visninger:
      1,410
    • 3.jpg
      3.jpg
      File size:
      176.7 KB
      Visninger:
      1,447
    • 2.jpg
      2.jpg
      File size:
      245 KB
      Visninger:
      1,406
    • 1.jpg
      1.jpg
      File size:
      250.6 KB
      Visninger:
      1,418
    • 16b.jpg
      16b.jpg
      File size:
      73.8 KB
      Visninger:
      1,420
    • 17.JPG
      17.JPG
      File size:
      100.3 KB
      Visninger:
      1,420
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Super gennnem gang af luftpumpe virker måde og skift at leje!! :D
    Altid godt med bilder til!!
    Chr
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Kan lige tilføje, at M119-motoren (500E) også har luftpumpen.

    Har du evt. reservedelsnummeret på det luftfilter, der sidder i pumpen?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej flychr og Lasse

    Jeg takker for kommentaren.
    Jeg går virkelig op i det når nu sådan et stykke fint mekanik skal ud og gennemskues :D

    Det er også rigtigt Lasse :) der er vist også flere, men det var dem jeg lige kunne komme i tanker om :)
    Det er vigtig at vide at der også er flere typer, men så er det ikke sikkert min guide her passer på dem.

    Jeg husker desværre ikke nummeret på luft filteret da det gamle røg ud.
    Grunden til jeg stadig har nummeret på lejet var fordi jeg stadig havde regningen fra Sanistål.
    Men jeg husker det som værende en 100 Kr. for det filter.

    Mvh.
    BRABUS
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ok. Jeg kan nemlig ikke finde filteret på den russiske reservedelsside.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej, men jeg tror heller ikke du skal lede under luftpumpen men i en anden kategori som luftindsprøjtningen eller udstødnings katalysator anlæg.
    Det var ligesom med hele det elektroniske gas regulerings system, det er også super detaljeret beskrevet med lige undtagelse af den motor som reguelere for gassen, den er under en anden kategori som elektrisk udstyr ??? så jeg kunne godt forstille mig at filteret skal findes under en anden menu/kategori.

    Mvh
    BRABUS
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg husker ikke om man kan afmontere luftfilter låget uden at afmontere pumpen, men ellers kan jeg da godt lige tage en kikker :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  8. gel

    gel Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    175
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 500E
    Årgang:
    1892
    rigtig flot dokumentation :)

    du skrive at det er støbejern, men det er vel Aluminium?
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja selve kompressorhuset jeg skrev der indeholder vingerne/bladene er faktisk alu, men den består også af støbejern.

    Hvis vi starter fra aluminiums låget der indeholder luftfilteret så er det i Alu :)
    Men det slutter op til bunden af pumpen som er i støbejern med en fast monteret axel der går gennem den næste del "kompressor/pumpehuset"som vingernes 4 lejer drejer rundt om.
    Støbejerns huset rummer sådan set bare luft kanalerne der går fra luft filteret ned til pumpens luft ind og ud blæsning.
    Grunden til det er i støbejern er måske at der er en gennemgående axel der går helt ud og har fat i remhjulet og hvis det var i alu, tror jeg ikke det ville holde sig særlig fikseret :)
    selve pumpe/kompressor huset som går ned over vingerne og den fast monteret axel er i aluminium.
    hvor der for enden af dette så er monteret remhjulet og magnet koblingen.

    Jeg har tilføjet et forklarende billed i starten :)

    Tak for kommentaren
    :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg fik for en uges tid siden under den ugentlige opstart af bilen som står i vinter hi 1 underlig skurende lyd fra motorrummet, min første tanke var åh nej hvad er nu det....
    Jeg kikkede og lyttede og kikkede og lyttede og syntes at lyden kom fra undermotoren et sted eller under luftfilteret, men svær at bedømme.
    Så jeg tænkte nå det lyder allermest af en træt vandpumpe. men i forbindelse med installering af et stort lydanlæg i bilen kommer jeg til at studere generatoren ang. ledninger etc. og får så øje på luft punpen som sidder lige oppe over og ser til min store skræk at remhjulet sidder helt skævt og ligefrem gaber så man kan se der hvor hjulet har skrabet på indersiden.
    Så det var altså her jeg skulle finde årsagen til den skurende lyd.
    Men eftersom jeg kun har kørt ganske kort med det nye leje forkommer det mig meget underligt at der pludseligt kan være opstået slør i lejet...
    Mit eneste gæt er at remmen har kørt skævt på remhjulet og på den måde belastet lejet.
    Men hvårn dælen kan det lige ske når alt er pas kram og kun kan side på en måde,,, hmmm....
    Tja jeg må op på hesten igen desværre og montere nyt leje IGEN :(
    Og så skal jeg da ærligt indrømme jeg ikke fik tjekket hvor "lige" remmen gik på remhjulet eftersom det ikek kan justeres nogen steder.
    Men måske har lejet ikke været presset helt i, men jo det kunne jeg høre tydeligt da slagende bliver meget hårdere når det er slået i bund....
    Nå ærgeligt jeg må igang igen, men det bedste er at jeg nu ved hvad lyden stammer fra :D der er ikke noget værre at vide bilen har en fejl og man bare ikke kan finde den eller årsagen til den.
    Det kan man vist bare spørge Søren om der har problemer med sin 300CE-24 Cabriolet og dens brændstof tilførslen der pludselig stopper :D nå jeg må ned og gafle et nyt leje hos Sanistål :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  11. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ærgeligt at lejet allerede er gået til :(
    Kan du ikke ligge varenummeret til lejet herind? -Pludselig står man måske og får brug for det :p
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    varenummer

    Hej Lasse, prøv at læse mit første indlæg :)
    Lejet har et mercedes reservedels nummer, men de kan ikke bestille det hjem da det ikke findes i deres system !!!??? de kan kun finde en komplet luft pumpe til 10.000 Kr eller hele remskiven med lejet i og magnet koblingen til 3.300,00 Kr inkl. moms.

    Men lejet kan sagtens bestilles hjem hvis du går ned hos Sanistål og opgiver målene og de data jeg også har skret i første indlæg :)
    Så mercedes er bare nogle hatte :D bare fordi det ikke findes i systemet kan man vel godt ringe til deres leverandør og spørge til den pågældene del??? men det er nok ikke bare lige til :D der skal helst være en PC og en knap til at trykke på ellers kan de slet ikke finde ud af det :D :D :D
    Det har i øvrigt ikke noget varenummer hos Sanistål da det ikke er fast lager vare men bestillingsvare.

    Sanistål klare den derimod :)

    Mvh.
    BRABUS
     
  13. gel

    gel Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    175
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 500E
    Årgang:
    1892
    Hej "Brabus"

    Den æske lejet lå i har måske et partnummer??
    Tager du nye billeder, så vi kan se hvad der er sket med luftpumpen :)
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den æske som jeg fik lejet i var den som Sanistål faktisk havde fået tilsent det i.
    Og der stod noget med importørens navn osv. og jeg har også stadig regningen på det osv.
    Jeg finder lige den regning :D
    Der er faktisk ikke så meget at "se" på luft pumpen andet end at når man trykke på kanten af remskiven så kan man bevæge remskiven fra side til side nogle få mm.
    Men jeg skal nok tage billeder af det tydeligvis deffekte leje når det kommer ud :D

    Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte den tanke sidst, men det er helt sikkert jeg skal have tjekket hvor lige remskiven sidder i forhold til det øvrige så den ikke sidder forskudt og dermed trækker skævt.

    Men det bliver nok først om nogle uger da den står i vinterhi osv.
    jeg gider ikke lige rode med det nu :D jeg har også et projekt testere som jeg skal have sat i værk :D

    Mvh.
    BRABUS
     
  15. gel

    gel Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    175
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 500E
    Årgang:
    1892
    Jeg fandt lejet på denne side med mål på

    http://bearingsdirect.com/store/index.p ... ail&p=3461

    32 mm x OD:52 mm x W: od 18 mm + id 20 mm

    samt lidt mere text :)

    1. Remove accessory belt
    2. On the back of the smog pump there is a connection to the vacuum shut-off valve... loosen the hose clamp on the pump side and detach the pump from the valve.
    3. Free up and unplug the cord going to the electromagnetic clutch on the pump... the plug is in front of the strut mount and is zip tied at several places.
    4. The smog pump is held in there by 2 bolts... undo the bolts (top and bottom) and remove the smog pump (careful cause its heavy).
    5. Use a 6 mm allen BIT (not a key cause you won't get enough leverage) to hold the shaft of the pump in place while you loosen the nut with a 22 mm wrench. Do not damage the springy thing on that side as its part of the electromagnetic clutch and will cost huge $$$s to replace.
    6. After removing the nut, put the steel clutch plate in a safe place, remove the steel idler pulley and bring it to a machinist shop with a 20 tonne press to press the old bearing out (mine was totally disintegrated) and press in the new bearing. Make sure they use a steel punch to "recrimp" the bearing.
    7. Before re-installing the pulley, use a 12 V source to test the electromagnet. If it works great! If it doesn't... well, it'll have to be replaced.
    8. Clean up the outer face of the pulley before you slap everything back together... the outer face should be free of debris which would obstruct the clutch from engaging the pulley.
    9. Put everything back together (torque the nut down nice and snug... 50-60 nm should suffice)
    10. Before re-installing the smog pump unscrew the 1 way valve and shut-off valve that are downstream and inspect them. My 1 way valve was carboned on both sides and the shut-off valve was showing signs of carbon buildup on the outlet side... these need to be functioning for your smog pump to work properly... if there is any carbon on the pump side of the 1 way its a good idea to replace both valves. The rubber tubes can be re-used.
    11.The rubber tube connecting the vacuum line to the shut-off valve will be crumbly by this time... if it is, replace it.
    12. Put everything back together and replace the accessory belt.
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    info

    Super info Gel,

    Mange tak.
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    I dag blev jeg kontaktet af en gut som har en forbindelse til en stor leje importør og han mener at kunne skaffe mig/os lejet billigere end det Sanistål kan klare.
    Jeg vender tilbage så snart jeg ved mere.
    Jeg har dog fået afmonteret pumpen og må nok indse at jeg nok bør skifte hele remskiven med magnet koblingen også da det nok har været koblingens skyld at den ikke har fået ordenltig fat og er kørt varm og på den måde har ødelagt lejet da koblingen samtidig har haft det lidt svært ved at slippe remskiven igen, men heldighvis ikke grundet magnet funktionen og den spole der sidder der, men udelukkende pga magnetkoblings fjedderen er blevet træt.

    Mvh.
    BRBAUS
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja og ham verdens manden der kunne skaffe lejer til fantast priser, han kunne selvfølgelig ikke bestille sådan et leje hjem...
    Han fik også beskeden at det kunne bestilles igennem mercedes som jo så igen siger det modsatte.

    Så enten er det sanistål eller hos bearings linket eller også en brugt pumpe der købes eller også vælger man helt at afmontere den og montere en kortere rem, det er selvfølgelig ikke fedt at afmontere noget på bilen, men lige pumpen her kan den altså godt leve uden og uden at der sker noget ved det.
     
  19. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Hej. Jeg ved godt at det er et par år siden sidst. Ville lige høre om der er nogen der kan hjælpe med reservedelsnummeret på den rem man skal bruge, hvis man "eliminerer" luftpumpen.
    For på motorer, der er leveret uden luftpumpe, sidder generatoren ca. der hvor luftpumpen er monteret. Så de rem der skal bruges, er måske ikke den som passer til en standard motor u. luftpumpe?
    Er der en, der har lavet ændringen på en 1991, 300E-24, der kan få tid til at give mig et ring? Tak. Tom: 40889955
     
  20. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011

Del denne side