Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Løftehuller - hulstørrelse - pindstørrelse på original donkraft?

Emne i 'Karosseri' startet af Eddie, 2 Januar 2018.

  1. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Den er løftet op på alle 4 ramper nu. Og den står perfekt. Det var meget nemmere at løfte den sådan, end løfte den en smule i den ene side - stikke en træklods ind under, og bevæge sig over på den anden side osv. indtil man kan få en donkraft ind under bilen. Det er sådan, den har været løftet før. Nu kunne jeg bare stikke en bolt i hver side, og løfte den op - selvom jeg selvfølgelig var nødt til at løfte lidt i den ene side og så lidt i den anden side osv. I bagenden plejer det ikke at være et problem - de fleste højtløftere er lave nok til at komme under differentialet. Men jeg forventer at kigge lidt på den, og se om den virkeligt skal være så lav - om den er sunket i fjedrene, eller hvad pokker der er sket i de år, den har stået stille. Den er sværere at få op, end min kones Citigo, som også er ret lav. Mercedes'en skraber dog ikke på, som hendes gør, når der skal køres over en kantsten (hendes liste under kofangeren har været revet af).

    Sendt fra min LG-H870 med Tapatalk
     
  2. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Jeg ser altså heller ikke problemet i det øverste billede, det er da bare op med vognen... Hvis du absolut vil hæve den lige, så vil jeg da æde min gamle hat på den røde donkraft går under forbro.... Det er altså ikke svært at vurdere hvor forbroen sidder og med den gummibelægning på foden, skrider den ikke af..Hvis problemet er at du ikke kan få en anden donkraft under i den anden side, så hæv den da de få centimeter der mangler, sav en klods og stil ind under vangen og byt derefter side til begge donkrafter kan hæve......
     
  3. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Det gør den lige akkurat. Desværre er den lave del "for kort", og den går ret hurtigt på bundpladen.

    Sendt fra min LG-H870 med Tapatalk
     

Del denne side