Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
  1. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    KØB ! Er bare ked af jeg ikke selv har plads til en!!
    Chr
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    jeg har selv en jema lift og den er brugbar, men selve lift arme og puder er dårligt designet af en som enten var fuld eller retarderet og prøver man en hvilken som helst anden lift indser man at det er noget værre lort som jema sælger, dog har jema den store fordel at den er meget stabil og utrolig billig at servicere...
     
    Sidst redigeret: 12 December 2017
  4. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Jeg tror det går til hobby.
    Tak for svarene:)
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har selv brugt jema lifte, men har ikke de rosende ord til hverken firmaet eller deres produkter.

    Kan anbefale dette her firma: www.apliften.dk
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Jeg er heller ikke vild med jema

    Sendt fra min BILLIG-MEN-GOD-KINA-HUAWEI-TELEFON med Tapatalk
     
  7. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Det lyder som Ap liften is the way to go.
     
  8. F.Sander

    F.Sander Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Ved godt det en gammel tråd.. men hvis man påtænker at bruge sin 'fritid' under en bil, vil det være fint lige at google lidt på emnet, min bekendt havde et liftfirma i Østjylland og kørte / blev kørt sag, det drejede sig om CE mærkning af billige lifte fra konkurrenter, dvs. CE mærkningen, som er = 0 værd... der var ihvertfald for 10 år siden fabrikanter på marked i DK som var.... lort også med CE mærkning. Det sikkert blevet bedre... alting bliver bedre og bedre med årene (host..host..) jeg anerkender jeg er Stenhøj mærket... og ikke helt uvildig, når noget har med min sikkerhed at at gøre.. bremse produkter / dæk / lifte osv osv. Så vil jeg ikke spare feks. 5-10.000kr på en lift .. det jo bare en uges mindre ferie syd eller en brugt sofa i stedet for en ny.. hvad ved jeg.. Men igen jeg også gammel og sær på mange måder // Finn
     
  9. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    CE-mærkning skal ses som et rejsepas - det er IKKE et kvalitetsstempel, heller ikke fra Europæiske producenter. Husk at man i EU-lovgivningen rent faktisk har lov til som producent at slå folk ihjel, sålænge man som producent reagerer på det bagefter. Du ville blive forbavset over, hvor lidt selv Danske virksomheder går op i sikkerhed via design af samme årsag.

    Lifte hører som alt andet under maskindirektivet, og hvis vi ser bort fra lidt strammere regler på lifte og kraner, så er det et MEGET generelt direktiv. Maskindirektivet beskriver ikke hvordan du skal lave løsningen, og derfor er der plads til fejl fra producenterne, blot de retter på dem efterfølgende. Så at sige at CE-mærket giver bedre sikkerhed på et Europæisk produkt, i henhold til et f.eks. Kinesisk, er desværre direkte forkert. Det er i bund og grund op til den enkelte virksomhed og deres samvittighed - for det er stadig fabrikanten der sætter CE-mærket på maskinen - der er ingen instans som overvåger risikovurderingen og de andre elementer under CE-mærkningen ude i virksomhederne... før ulykken er sket! Derfor kan det som sådan egentligt heller ikke rigtigt siges at være et sikkerhedsstempel. Det er et rejsepas.

    Iøvrigt er CE-klistermærket på importerede produkter ikke det papir værd, det er skrevet på. For det er importørens ansvar inden for EU, at kontrollere at produktet overholder reglerne. Det er derfor importøren og ikke den f.eks. Kinesiske eller Amerikanske virksomhed der har ansvaret. Igen ville du blive forbavset over, hvor mange virksomheder inden for EU, der intet foretager sig. Så stol ALDRIG på et CE-mærke. Russerne er i det mindste ærlige med deres EAC-mærke på den måde.

    Lad os bare sige at jeg jævnligt får overraskelser, når jeg skal have godkendt vores maskiner. Når jeg så ringer til store europæiske producenter af komponenter, bliver røret stort set bare smækket på i den anden ende, når jeg spørger om dokumentation eller belastningsberegninger. Selv bremsekomponenter fra større virksomheder har givet problemer... Men jeg kan godt se problemet. Jeg er en omkostning, og ikke noget som kan føje til en større bundlinie, og sålænge virksomhederne selv kan foretage deres vurderinger, og selv sætte mærket på, kommer det ikke til at ændre sig. Der er ihvertfald ingen vilje fra EU's side, til at ændre dette.
     
    Sidst redigeret: 26 Oktober 2019

Del denne side