Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Spørgsmål vedr. motorophæng. LØST :-)

Emne i 'Slinger, lyde og andet mystisk fra undervogn' startet af sualc, 26 September 2017.

  1. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    507
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej bluestarrødder.

    Min 124'er med en OM606 moter, rasler ude i motorophængene.
    Derfor skiftede jeg begge sider ud med to fra Gørløse, OSP fra Meyle.
    Glæden var stor da raslen forsvandt men den varede kun ca. 200 km. så kom den snigende tilbage:(

    Nu har jeg indvisteret i et nyt gearkasseophæng MA124 240 0618 og et nyt motorophæng, højre side,
    MA124 240 1917 fra Mercedes Benz CPH.
    Desværre har vores biler nået den alder hvor diverse reservedele udgår fra Mercedes, og det rammer mig med motorophænget til venstre side, MA201 240 5217

    Mit spørgsmål er så...
    Kan jeg bruge ophænget fra højre side i venstre side?;clue
    Når man køber uoriginalt er de jo fuldstændig ens. hmm_


    Med venlig hilsen

    Claus...

    PS. Min bil er med aircon, så derfor forskellige motorophængs numre.
     
    Sidst redigeret: 9 November 2017
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har studeret det lidt og fundet følgende logik Claus.

    Som du rigtig nok har anskuet findes der ophæng alt efter om den har aircondition eller ej. sikkert grundet pladsen til dette ELLER vægten eks.
    Men du har rigtig nok fundet ud af de har forskællig part numre når det er til aircon.
    Det som du også har fundet ud af er at du får 2 ens når du bestiller dem Uorg. MEN dem du får Uorg. er samme nummer fordi de IKKE er til aircon modellen men har samme numemr som dit højre TIL aircondition. deraf kan vi jo så faktisk fastslå at det derfor må være dit VENSTRE ophæng som du ikke længere kan få der rent faktisk skifter "udformning" og dermed part nummer. dette giver mening i og med aircon sider i denne side pumpen osv. du ved.
    Desvære skal du jo så netop allermest bruge dette da der med sikkerhed måske ikke er plads til det Uden iarcon. ELLER også er det fordi man tænker det tilføjer mere vægt så ophænget i denne side skal være mere stift og dermed kan du jo sagtens bruge det andet som på de alm. da de jo må kunne bruges da det er samme nummer på dem uden aircon.

    Så det var den logik jeg kom frem til. og jeg ville måske høre Georg i Roskilde i stedet, "Ejner Hessel" han har en yderst kompetent viden omkring de ældre biler og hvordan han lige skal greje manglende dele forsvundne numre osv.
     
  3. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    507
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej BRABUS

    Tak for dit indspark:gr8:

    Det er nu "sjovt" for ophænget i højre side er 200,-kr. dyrere end det i venstre side.
    Så skulle man jo mene at det dyre (læs = bedre) også kunne bruges i stedet for det billigere.

    Men jeg prøver at trille forbi Ejner Hessel - Roskilde en af dagene og hører hvad Georg siger.

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
    Sidst redigeret: 9 November 2017
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tror at læren er at det netop ikke er fordi det er bedre det er dyre, men at det billige er fordi det er udformet anderledes/simplerer måske pga. plads problematikken så det netop ikke holder lige så godt trods det er det som er mest sjældent... og dermed af samme årsag skiftes oftere OG DERFOR nu er udgået... Shit ,man jeg hælder bare logikkens creme ud over det hele :D
     
  5. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    507
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    For helv.... BRABUS:confused: Hvor får du det dog fra;clue Du hælder jo logik for burhøns ud af ærmet;)

    Men...... Det der med pladsen, den hopper jeg ikke på. Der er masser af plads rundt om både højre og venstre motorophæng.
    Og hvorfor er det det højre der er det dyre, og det man kan få, når klimakompressoeren, så vidt jeg ved, sidder i venstre side hvor det billige, og i restordre, motorophæng sidder.
    Men måske at andre, JTC - Bilglad - kongebiler og andre, kan kaste nyt lys over mit spørgsmål:ty:

    Med venlig hilsen

    Claus:coolguy:
     
    • Like Like x 1
  6. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    507
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej igen:hello:

    Så er jeg en glad mand igen;bana

    Mercedes fabrikkerne i Stuttgart besluttede sig for at fremstille endnu en omgang af "mit" motorophæng til venstre side.
    Så nu har jeg udskiftede mine Meyle ophæng til originale Mercedes motorophæng.

    Der er forskel på højre og venstre ophæng, dog ikke i udformningen, men i vægten:??

    Samtidige skiftede jeg gearkasseophæng, 2 x hardyskiver og midterlejet på kadanakselen.

    Hold da helt kæ.... en forskel:gasp: Det er næsten som at trille rundt i en ny bil;)

    Og BRABUS. Jeg fik en rigtig god snak med Georg i Roskilde. Tak for den info.

    Med venlig hilsen og tak for div. indspark...

    Claus.
     
    Sidst redigeret: 8 November 2017
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Super, ja Ham Georg har godt kram på de gamle stjerner og delene, selvom jeg har udfordret ham nogle gange hvor han måtte give op :D
    Eksempelvis, find stik "Soklen" i EPC til ASR OFF knappen der findes i eks. SL500 bla. og W202 bla. eller S600 eneste man finder er konstant Snekæde stik soklen og den kan man IKKE bruge til ASR OFF kanppen... :D
     

Del denne side