Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

210 ABS og ETS fejl

Emne i 'Bremser' startet af BRABUS, 22 September 2017.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fik lige en 210er og lave fejlsøgning på ABS og ETS der lyste konstant. Den viste på tester at det var ABS sensor fejl på venstre baghjul. Blot ved at ligge mig unser bilen kunne jeg se det var en Aabas ring der ikke kørte med rundt på axlen. Så ved selv og dreje den kunne jeg se den var flækket pga. Rust. Så jeg gik igang med og ville pille axlen af bagtøjet men de skruer viste sig som en møj opgave. Så jeg tog den sikre løsning og løsnede alle steæberarmene ude ved spindlen i stedet og fik vippet spindlen så meget ud at jeg kunne få axlen den vej af. Så den nye ring i ovnen på 300grader mens jeg fik slidt alt rusten væk så den nye ring kunne komme på. Ud ad ovnen og på axlen og vupti passede den ind over. Samle samle og prøve turen slukkede begge lamper yihaa [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
    • Like Like x 1
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Tak for goe billeder

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Godt arbejde. Brug saltsyre (20-30% er fint) og tandbørste, så er der mindre rustarbejde (spar WD40 eller anden litervis affedtning). Det gør de i industrien (insider knowledge!) og det fuc.... virker. Undlad dog hærdede slidflader (lejer etc.), da syren konverterer jernoxid, men laver lort i elektronstrukturen = en smule mere skrøbelig mekanik. Ja, så bør man lige være voksen og advare om syreskader; saltsyre er den stærkeste syre på Jorden, der æder tøj og menneskevæv på sekunder! Handsker, briller og maske naturligvis. Det er ikke for sjov, at det er et skjult trick, der er ingen fortrydelsesret både mht. krop og materiale. Jeg har selv syreskader hist og her. Så hermed være sagt, at det er på eget ansvar! Og nej, man neutraliserer ikke syre med base på hud, det svarer til, at tænde ild i en forfrysning. Vand, vand og vand. Jeg bliver nødt til at nævne det, fordi jeg har set "kloge" folk gøre det!
     
    Sidst redigeret: 23 September 2017
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg havde en roterende papir sliber på en lille bormaskine og det fik bugt med det inden for 2 min. og det kunne jeg også styre bedre end jeg tror en gang syre ud over det hele ville have været hehe..
    det ærgeligt man ikke bare kan smøre det ind bagefter, da det vil bringe fare for ringen løsner sig fra axlen, samt man jo ikke får smurt på de metal dele der rør hinanden. så det skal bare på i rå tilstand og så må man skifte det igen hvis nødvendigt, men det ligner unægteligt uberørte axler og samme med nav og bærearme osv. så hvis den kunne holde i de 20 år, så får den vel godt 20 år mere hvis bilen holder så længe..
     
  5. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Enig:gr8:
     
    • Like Like x 1
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja tak, de er taget med sådan en Huawei Mate 9 pro mobil, ikke sådan noget pop smart Iphone 7 eller Samsung edge skrammel :coolguy: :gr8:
     
  7. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    De er meget fine og så er der ikke noget der siger mere en et billed. Specielt når der er tekniske ting!

    Sendt fra min D5803 med Tapatalk
     
    • Like Like x 1

Del denne side