Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Blæsermotor og elruder bag virker ikke efter gentagne starthjælp i sommer

Emne i 'El-system' startet af haderplanlagtforældelse, 21 September 2017.

  1. haderplanlagtforældelse

    haderplanlagtforældelse New Member

    Joined:
    23 Januar 2017
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Aarhus
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    MB 300e-24
    Km:
    395000
    Årgang:
    1991
    Hej allesammen

    Har kigget tilbage i trådene herinde for at finde svar...men kan ikke finde kombinationen af fejl - så prøver lige her:

    Jeg købte sidste vinter en MB 300e-24, 1991, 393t km. Jeg har siden fået udskiftet nogle sliddele og har været superglad for den. Bilen blev startet med startkabler en 5-10 gange henover sommeren, da vi havde glemt at slukke nærlyset nogle gange(ledninger var tilsyneladende forbundet forkert så ingen alarm på det tidspunkt). Siden er blæsermotor og elruder bag stået af på én gang (tror jeg) :-( .
    Blæseren kørte forinden uden mislyde og elmotorer i bagdøre er skiftet i år. Jeg har skiftet sikringskisten da sikringen var smeltet ned i boksen, alle sikringer er skiftet. Har gransket diagrammerne i Haynes manualen, åbnet relæboksen bag sikringer og i konfortmodulet under bagsædet og kigget efter fejl uden held(ikke at jeg nødvendigvis kan finde dem :)), Hvad er næste skridt....

    Skal jeg forsøge at udskifte det ofte omtalte overspændingsrelæ eller andre relæer eller gå direkte til udskiftning af blæsermotor

    Har fået flere regninger fra mekanikere som jeg synes har været rigtig trælse. Senest 11k for udbedring af ledningsnet som tilsyneladende var blevet rodet rundt i før min ejertid. Jeg havde en idé om at en w124 var relativ billig i at holde kørende, men må konstatere den har kostet mere end forventet, bøvl med brugte stumper og manglende indsigt i bilen fra nu 2 mekanikere. Jeg har ikke mange penge men er superglad for bilen, så har nu købt en Haynes manual og så må jeg i arbejdstøjet fremover da jeg har besluttet at prøve at beholde bilen og selv tage ansvar for vedligeholdelse, service, stumper og inspektion.

    Håber der er en som har et forslag næste skridt...

    Venligst
    Den håbefulde
     

    Attached Files:

  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Blæser motor må være til at fejl søge på; Der er et stik ved siden af bremse forstærkeren, det går fra Blæsermodstanden til blæsermotoren. hvis man giver det 12V skal blæseren køre

    mvh martin
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er en god ting at gøre, men har intet med dine fejl at gøre. men har den 2 røde sikringer og ellers går rimeligt i tomgang, så vent med det.

    Årk satme da, stop lige med at bruge den mekanikker da... :eek:
    Jeg kender godt det med mekanikkere der roder i blinde og skal "erhverve sig dyre lære timer på noget de ikke kender til, og så lader kunden betale for deres læretid. man betaler jo en mekanikker for at få kompetent hjælp, dvs. en der ved hvad man har med at gøre og det har man sgu ikke hvis man bonger en kunde 11 klik for noget ledings arbejde, jeg mener hvor meget kan der lige havde været lavet om på, går ikke ud fra han koster mere end 500 i timen og så har han bugt ... 22 timer eller :shock: men ok du siger selv i næste sætning de har manglet indsigt, frygteligt at man så alligevel får kunden til at betale deres lære timer-- :angry:

    Helt sikkert som du selv havde en ide om så er en w124er IKKE bekostelig at "vedligeholde" men når de så ikke har været vedligeholdt, så ender man op med en bil som en hvilken som helst anden bilfabrikant, der flår dig fra det hvide ud af øjnene, specielt når der så kommer folk på der skal lære bilen og kende på din regning. siger mere om mekanikkerne og dem der har ejet bilen før dig end det gør om bilen _L_

    Men ja som kongebiler skriver så få testet blæseren som beskrevet. stik sider ved breseforstærkeren.
    Elbagruden kan du bag beklædningerne i siden måle om får strøm og se om det er ruden eller strøm der mangler.
    men ellers så kik lige på din elbagrude kontakt når du slår den til "forbliver" den gule diode i knappen så tændt? hvis ikke den går men slukker igen når du slipper knappen så er det fordi dit kombi relæ er dødt eller ikke får strøm.
    Her ville jeg først få styr på dine sikringer, det er et kendt problem at de lige skal nullres lidt fordi de mister borbindelsen og så sørg for de ikke er iret og skift til de kobberfarvede sikringer hvis du kan finde dem. (T hansen evt. har dem.)
     
  4. haderplanlagtforældelse

    haderplanlagtforældelse New Member

    Joined:
    23 Januar 2017
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Aarhus
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    MB 300e-24
    Km:
    395000
    Årgang:
    1991
    1000 tak fordi Ideler jeres viden. Jeg vender tilbage når jeg har løst opgaven - eller stødt på nye udfordringer. God weekend.
    Venligst Jeppe
     

Del denne side