Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

210 auto gear kasse 722.6 fejl og service

Emne i '210 serie emner' startet af BRABUS, 22 September 2017.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fik lige en 210er og lave fejlsøgning på samt rep og service.

    Den var begyndt på og låse sig fast i 3 gear en gang imellem h or mn så kunne holde ind til siden og genstarte bilen og så køre videre. Altså en fejlmode den gik i.

    Udlæsning af fejl indikerede manglende hastigheds signal fra gearkassen samt slip i gearene.

    Jeg ved at 722.6 de elektroniske 5 trins s gearkasser er kendt for problemer med el stikket samt elektronik pladen inde i. Så jeg fik jacket bilen op. Tømt al olie af. Både bundkar samt konverter 7.5 litter målt udtømt. Og det passer med hvad der kan være i dem.

    Så af med bundkar og af med det gamle filter.
    Så skruede jeg ventil huset ned hvor det hele foregår. Og ind på køkkenbordet i rene omgivelser. Skruede stikket af gearkassen og ganske rigtig kom der olie ud af stik fatningen så det skulle skiftes med nye o ringe.

    Nå. Men adskilte så ventil husets selonoider så jeg kunne få print boksen af og skiftede så denne og mo ternede ventilerne igen omhyggeligt i samme orden.

    Ud under bilen igen og sætte det tunge ventilhus op igen og skrue med den anden hånd.
    På med det nye stik fatning og nyt filter samt pakning til bundkar og aftapnings skruer.

    Påfyldte 7 litter olie gennem olierøret fr motorrummet h kr jeg forinden havde pillet pumpen og proppen af. Startedemotoren og kørte den igennem gearene så den fik suger olien ind i gearkassen og målte så igen med målepind og toppede op til standen var korrekt og så ud og prøve køre Ca. 65 km. Puha den skifter godt nu og hænger ikke pludseligt fast i gearene :) [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Fiksede du så problemet med skiftet fra 3 til 4 gear, hvor den går op i omdrejninger ?

    Du skal bare bore dette hul op i 4,5 mm:

    34flare.png
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej, det er faktisk ikke et problem på denne gearkasse overhoved for jeg tænkte nemlig godt på lige det problem mange af dem har.
    Men det er jo kun et problem på dem der er lidt slidt, derfor anbefaler Ole fejer nemlig også man anskaffer sig en med lavt. km tal da de så ikke har dannet det problem endnu.
    Så selvom man kan kompensere for problemet ved at bore hullet op til olietrykket for det pågældene gear, så det altid nødvendigt :)
    Men jeg glæder mig til at få min egen mellem neglene engang når bilen kommer ud og køre (ho ho) så ville det være næste fornøjelses projekt på den. nu når der også står et lille BBK og venter på montering (Bi Blæser Kit) , så må jeg hellere få gearkassen lavet først jo :coolguy:
     

Del denne side