Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mercedes W210. Afløseren for W124. Hvad mener du ?

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af Miss Mercy, 28 December 2007.

  1. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej folkens,

    lad mig understrege med det samme, W124 modellen ER bedre end afløseren W210. Det skal der ikke være nogen tvivl om.

    Jeg har lavet dette indlæg for at høre til jeres mening om W210'eren og ikke mindst hvilke tanker i gør jer i dag omkring den næste Mercedes i skal have om 2, 5 eller 10 år, måske som afløserer for W124'eren, når den sættes i garage og kun bruges til pæn søndagskørsel om år fra nu.

    Jeg er en af Danmarks største Mercedes fanatikere, ligesom de fleste af jer gutter, og til daglig i min lille hustand kører vi en W124 og en W210, begge med 300 diesel motorer.

    Jeg er utrolig glad for W210'eren, den kører fremragende. ja faktisk kan jeg ikke pege på andre biler som vil være bedre på langture medmindre de koster 500.000 og op efter. Dernæst er den meget driftsikker, ja i lidt over 2 år og 100.000 kilometer er der kun skiftet olie i drivlinien, to hjullejer og lavet bremser. Dernæst synes jeg også at designet er flot og konservativt. Rustmæssigt har jeg skiftet en forskærm, fordi den begyndte at ruste i kanten. Der er desuden begyndende rust omkring nøglehullet på bagsmækken. Det skal laves til foråret. Ellers står den rustfrit. Alt i alt en dejlig bil, som godt nok ikke får 1 pladsen, den har W124'eren for evigt.

    Jeg hører ofte fra andre at de har "hørt" at den ruster helt vildt, døjer med elproblemer og i øvrigt ikke er gammelkendt kvalitet fra Mercedes værdigt. Det er jeg selvfølgelig ikke enig i og dernæst ked af at høre.

    Hvad mener i. Har i kørt i en før. Har i overvejet modellen i dag eller om 3 til 5 år som næste Mercedes, eller venter i på W211'eren falder i pris. Vedbliver i med at holde jeres W124'er levende mange år frem endnu.
    Hvad er jeres umiddelbare bekymringer ved W210'eren. Og hvad er jeres positive ord om bilen.

    Hvis i kun kan bidrage med få ord om at den ruster og er grim, så lad være med at svare denne tråd. Kom hellere noget dybde i svaret og husk nu at W210'eren er stadig en Mercedes. Jo den er. :lol:
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Først og fremmest et fint indlæg :)

    Jeg syntes selvfølgelig også bedst om W124'eren :D Men W210'eren har nu også et rigtig pænt design; syntes bare ikke man får det samme indtryk af eminent kvalitet og "ægte Mercedes-ånd" som W124'eren giver.
    Nu går jeg godtnok ikke og overvejer udskiftning til en anden modelserie lige foreløbig - men skulle det komme på tale en dag med en W210'er, så tror jeg at jeg vil se efter den "berømte" rust og om den har overholdt eftersyn m.m. hos Mercedes -det er jo trods alt dem der kender bilen bedst :wink: Har da også hørt fra ejere af W210, at den "farlige" rust skulle være ovre på langt størstedelen af dem. Og bliver de passet og plejet med rustbeskyttelse og lakforsegling m.v., så kan jeg ikk se at den ikke skulle kunne holde i mange år :wink: jeg kan i al fald meget nemt komme på andre bilmærker og -modeller der ruster mindst ligeså meget! :shock:

    -men den tid den sorg -eller glæde :p
     
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej fint indlæg

    jeg har sådan set ikke noget imod 210er har kun hørt den køre som en drøm og det med rusten var nok været på de første fra 96-98 men de som var så drålige er jo nok vær nu, så de 210er der lever i dag er da sikket gode nok med hensyn med rust, men for midt vedkomme vis der en dag ikke er flere 124er tilbage i verden må man jo nøjes med den nyer 211er
    eller w140er som også er kram bare støre :shock:

    har funde ud af hvor alle de fede 124er er hende i venden , og sad og kikke lidt rundt en aften og fandt en masse fede 124ér i japan,
    men nu har japaner jo heller ikke noget selv i den klasse, :D

    stjerne stjerne stjerne stjerne stjerne
     
  4. NJGA

    NJGA New Member

    Joined:
    8 August 2007
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Thisted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 204 CGI
    Km:
    52000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    VW 1302 LS CABRIO
    Bil nr. 2 Km:
    37000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    Jeg kunne aldrig finde påat udskifte men W124 med en W210. Jeg synes den ligner en klump.
    Skal der skiftes engang bliver det en W211, men det bliver jo nok om mange år, idet mine 2 folkevogne bruges meget om sommeren.
    M h.t. rust om nøglehullet på bagklappen, ved jeg der er mange der har fået en hrl ny bagklap på fabrikkens regning.
    Alle ønske et GODT NYTÅR :)
     
  5. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg har haft min 124'er fra 87 i 10 år nu. Den er, om ikke bedre, så i lige så god stand som da jeg fik den. Det har selvfølgelig kostet, men det viser, at det faktisk er muligt at holde liv i sådan en dame i mange år.
    Jeg har en idé om, at den kan hænge sammen i 10 år mere med lidt hjælp og kærlighed hen ad vejen.
    Til den tid er jeg for håbentligt færdig med mit projekt, en 260 SE 126'er fra 86.
    Hvis det ikke kommer til at hænge sammen, må jeg jo ud og se mig om efter en anden 124'er eller en 211'er.

    Og hvorfor så ikke en 210'er? Tja, jeg kunne jo også skifte min søde kæreste ud med en lavstammet, klumpet og overvægtig blondine med underbid! Man bytter da ikke frivilligt noget flot og godt ud ud med noget grimt skidt der ikke dur i længden...
     
  6. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Syntes w124 ´eren er en fed bil - jeg har aldrig haft MB før....eneste minus er nok benzin økonomien i den....men ellers en fed bil med plads i
     
  7. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det du bruger i benzin nu, er intet sammenlignet med hvad du sparer i afskrivning på en nyere økonomisk bil der kun er halv så fed :D
     
  8. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Mine foreldre har hatt to stk S210 (begge ble brukt i jobbsammenheng, så jeg har kjørt "nogle" tusen km i begge), en ´98 E280 T 4Matic Elegance og en ´00 E240 T Avantgarde (tidligere hadde de en ´87 S124 230 TE og senere en ´87 260 E, som jeg kjøpte).

    Det jeg liker godt ved 210 er den gedigne følelsen bilen gir - den føles virkelig stor, og det er masser av plass, ikke minst for dem som sitter i baksetet. Kjøreegenskapene er også et hakk eller to bedre enn i 124.

    Totalt ble det ca. 4 år med 210. Teknisk var de særdeles gode, 280en hadde godt nok en form for tenningsbank man aldri klarte å komme til bunns i, og batteriet ble skiftet én gang. 240en feilte aldri noe.
    Til gjengjeld var begge et levende eksempel på at 210-serien ruster som lite annet. Et lille stensprang ville fort føre til rustdannelse, og man kunne godt se hvordan det utviklet seg videre under lakken rundt stenspranget.
    280en hadde store "kager" med rust på motorhjelmen.

    Det stemmer nok heller ikke at det kun er ´96-98 som ruster - hele 210-serien ruster, og det kan til og med virke som om de nyeste modeller er verst. En kamerat og hans far hadde begge diverse 210 - hans far en S210 E220 CDI (99) og en ´01 W210 E220 CDI, min kamerat en ´98 E300 TDT. W210en var ca. 2 år gammel da den ble importert fra Tyskland, og under dørlistene var der ikke meget metal tilbage. Kun rustrød kiks...

    280en imponerte naturlig nok på vinterføre med 4WD, og forbruket var også relativt lavt (ca. 1,25 liter pr 10/km). 240en var en stor skuffelse motormessigt - den føles temmelig kraftløs (for lidt dreiemoment) og den brukte mer benzin enn 280en (og iøvrigt også mine foreldres senere W220 S320. Og faktisk også mere enn min 4,2 V8 ).
    240 er helt sikkert god nok i C-klasse, men etter å ha utvekslet erfaringer også med andre har jeg fått mer enn god nok bekreftelse på at E240 går dårlig og bruker alt for meget benzin - derfor skal W210 minimum ha en 2,8-liter under hjelmen :)

    280en ble kjøpt som erstatning for en 1996 Opel Omega 2.5 V6, og jeg husker fremdeles godt hvor overrasket jeg var over at det ikke var mere "wow" å sette seg i en ny E-klasse. Spesielt interiøret og plastickvaliteten var svært skuffende, og der var også alt for meget hjulstøy (samme problem med 240en).
    Den gode Mercedes-følelsen var overhodet ikke til stede.

    240en - som altså var en facelift - var i så måte meget bedre, man kan virkelig merke forskjell på før og etter facelift (så gjorde de jo også 1800+ endringer og forbedringer). Likevel manglet den noe, og ingen av oss ble noensinde 100% fortrolig med denne bil.
    Hvis målet med turen var å hygge seg var faktisk den gamle 260 E førstevalget.

    Etter å ha drevet www.mercefreaken.com i over 10 år har jeg vært i kontakt med maaange Mercedes-eiere rundt omkring i verden, og jeg har konkludert med at 210 dessverre er en Mercedes jeg vil gå i en lang bue utenom. Jeg bruker å si at 210 er ingen dårlig bil, men den er en dårlig Mercedes. Den innfrir ikke mine forventninger til en MB, rett og slett.

    Da 260en skulle skiftes ud var S210 prismessig helt perfekt, og størrelsesmessig også helt topp ettersom min forlovede var gravid i 8. måned. Likevel falt valget på W140 - den er en ekte Mercedes tvers igjennom, man føler ikke at den er laget av lakkeret rust, og den er samtidig et skritt lenger teknologisk sett i forhold til W124.
    Og man MÅ ikke ha stationcar fordi man har børn, slik ca. alle andre nordmenn åpenbart tror. Da vi reiste på sommerferie til Danmark i juli var det sjovt å se seg rundt på kaien mens vi ventet på å kjøre ombord.
    Jeg kunne ikke se éen eneste sedan, kun stationcars - Toyota Avensis, VW Passat o.l. Alle med tagboks og bagasje helt opp i taget. Vi hadde all vår bagasje i bagasjerommet :)
     
  9. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej alle,

    En lille sidebemærkning. Det går jo forrygende godt. På under tre timer er der kommet 7 svar, og det har været rigtig gode svar, især ros til vores norske ven Mercefreaken for en særdeles god og indlevelsessrig skrivelse. Jeg tror vi må konstaterer at vores hjemmeside W124.dk, som Bjarne oprettede sidste år, lever i bedste velgående og tilmeld i et høj og ambitiøs tempå. Det er fedt. Hvilke andre danske bilmærke hjemmesider kan prale med dette...... :D

    Nå, vi må videre med den spændende dialog om W210,eren. Venligst byd ind.
     
  10. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hej med jer, jeg blander mig også lige

    mit hjerte banker for 124´eren og har gjort det lige siden jeg første gang satte mig ind i en. Det blev kun værre da jeg kom til at reperere dem, sådan en måtte jeg eje !!!!
    skal jeg nogensinde have andet end 124, bliver det en 140/S 500 (tykke Bertha), fordi den LIGNER en 124 den er bare større og (hvor mærkeligt det end lyder) mere luksuriøs.
    210: jeg synes ikke den er helt så lækker som en 124, og den efterlader heller ikke samme kvalitets indtryk. bortset fra det kører det ganske udmærkret.
    211: er kanon lækker, kører godt og ser godt ud, men der går nok lige nogle år før jeg får råd til en 211 der har gået under 100.000 km !!!!!

    En 140 kan man få til nogle yderst rimelige priser, og de er ikke meget dyrere at holde kørende en 124, til gængæld får man en uovertruffen rejsevogn, og en luksus limosine, som du ikke finder magen til ny for under 1.000.000 kr

    Godt nytår til alle.
     
  11. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jamen det vil jeg så gøre !

    Først vil jeg starte med at sige at den ruster, og er grim. :wink:
    Når det så er sagt, skal jeg straks forsøge at uddybe det lidt. :)

    Hvis jeg skal være helt ærlig, må jeg sige at det med udseendet nok mest var min første indskydelse - Faktisk har jeg vel med tiden vænnet mig til dens lidt kiksede udseende. :)

    Mht. rusten gik det ret hurtigt op for mig og mine kollegaer, at vi her stod med en bil der ville komme til at koste MB både penge og anseelse.
    Alt for hurtigt efter 210'erens introduktion oplevede vi i forbindelse med skader, at disse biler, generelt var i en lidt skidt forfatning.
    Ikke længe efter, var vi ved at drukne i fjederskåls udskiftninger, da MB jo som bekendt måtte kalde dem alle tilbage.

    Så kom dørene.... Jeg får stadig kvalme ved tanken.
    Vi skiftede sindsygt mange døre.

    Herefter kom bagklapper, forskærme, paneler, og bagskærme.
    T'erne rustede sågar oppe i taget....

    Så ja.... Jeg mener at kunne bekræfte at en 210'er ruster.
    OG DET ER IKKE KUN DE GAMLE. :?

    Om jeg ville købe een en gang ?
    Tja... Hvis den er billig nok - De kører jo godt.
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    W210eren har jeg kun haft erfaring med gennem et par arbejdskolegaer.
    en E420 og en E320CDI samt en E280CDI
    Min første tanke var nok lidt som mange andre da bilen kom frem, sikke grimme lygter og klodset design.
    Biler i dag bygges generalt højere og højere, ja til sidst er der kun 20 Cm vinduer tilbage :D
    Dem jeg har kendt med bilen har alle haft problemer med rust angreb, selv panelerne boblede lidt ved fordørende.
    Midt på mtorhjælmen var der som nævnt hurtigt groende rust efter stenslag.
    Men ellers synes jeg godt om plads forholdene i bilen og den virker og er også en større vogn, men lige presic derfor forventer man også at kvaliteten lugter af stor vogn hvor jeg har følelsen af at vognen faktisk er lidt tyndere og billigere sammensat eller hvordan man nu skal forklare det. materialerne virker tyndere og billigere.
    Jeg føler ikke at robusthedden er fulgt med, snaare modsat.

    Men generalt føles en tur i en W210er som en tur, sammenlignet med en W124er, som en større og finere vogn.

    Jeg kan dog slet ikke forene mig med dens klodset høje design (ved godt det handler om sikkerhed med høje døre) men så samtidig er der tilføjet bløde runde linier der får det til at se ekstra bamse agtigt ud :D

    Jeg ville aldrig selv have en W210er men i stedet købe en W140 eller måske en W126
    W211erens design er jo slående ens med w210eren og i mine øjne er der ikke tale om ret meget andet end et facelift i forhold til tidligere model skifte 123W til W124 til W210.
    Vilket vist nok også bekræftes af mercedes.

    W210eren er lidt mere en herre vogn pga. dens størelse og følelsen af at styre den rundt.
    Men W124eren som har sat sig i mit hjerte fra første færd er bare en bedre bil og ikke mindst renere linier og en mere gedin og rubust oplevelse at køre i.

    W210eren bære helt sikkert rundt på et dårligt ry om rust og en ringere kvalitet og det er nok ikke tilfældigt, ligesom det ry en W124er bære på også kan bekræftes af mange her inde om at det er en af de bedste konstruerede og holdbare biler Mercedes til dato har lavet
    Jeg venter spændt på W211erens gang og erfaringer gjort herom, men jeg tror de har nået at lære lidt af W210erens gang.
    Jeg ville aldrig overveje selv at købe en W210er så hellere en W211er hvis jeg efter en årrække har kunne forlige mig med dens design.

    Mvh.
    BRABUS
     
  13. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej,

    Jeg syntes som de fleste andre at W210'eren er grim - i hvertfald set i forhold til en 124'er. Jeg syntes den er for anonym. En 124'er kan man genkende på lang afstand. 210'eren falder mere sammen med andre biler. (Specielt T modellen). Jeg har ikke lige kørt i en - så det vil jeg afstå fra at snakke om :). Jeg havde min inde hos MB for at få en anden dør i (pga. en tokkinok der bakkede ind i den), værkføren havde nogenlunde samme udlægning som Guldsmeden. 211'eren syntes jeg de er sluppet væsentligt bedre fra, Det bliver spændende hvor meget /lidt den ruster.

    Jeg går efter at springe 210'eren over. Så må vi se med 211'eren når den bliver til at betale.

    /Martin
     
  14. Mercefreaken

    Mercefreaken New Member

    Joined:
    24 September 2007
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Norge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V140 S420 L
    Km:
    110000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Toyota Avensis stc.
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Akk, jo - dét er den, dessverre... :? :D
    Benzin og olie har samme literpris (med 100 liter benzintank tar det dog sin tid at fylde op), og lyspærer koster det samme, ellers er det meste dyrere eller meget dyrere.

    Vinduesvisker - ca. 1000,- pr stk (du trenger to, den har panoramavisker som W124 men bilen ble åpenbart for bred så de måtte ha´ en ekstra).
    Blæsermotor - 6-7.000,- kr.
    Duoventil - 2-3.000,- kr.
    Et sett med gode dæk i standarddim. koster let 8-10.000,- kr.
    Jeg har kvittering på en service (med tilleggsarbejder) hos MB til godt over 50.000,- NOK.

    Prisene varierer noe med årsmodellene, min er en av de tidlige og har tilsynelatende alltid delene som koster mest. ABS-sensor koster i overkant av 2.000,- kr til min bil, mens til de senere modeller kan den fåes til under 1000,- kr.

    Å vedlikeholde en slik bil hos Mercedes koster kassen, jeg bruker en kamerats værksted som har masser av erfaring med disse biler og som stadig stjeler kunder fra Mercedes-verkstedene i Oslo. 124eren var rimelig å eie, 140eren har kostet meget, på tross av svært hyggelige dele- og værkstedspriser i forhold til hos Mercedes.
     
  15. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    prøv at købe en bmw 7 serie eller en audi A8
     
  16. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Problemet med at kalde 210'eren for afløser er vel heller ikke så stor. Den er jo lavet i relativt få år, og med 124'erens lange levetid, kan man jo bare springe let og elegant over den - lade som om den aldrig har været der og så få en fin 211'er 8)
     

Del denne side