Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Start problem med 190 2.0 :(

Emne i 'Diverse' startet af Duxar, 9 Juli 2017.

  1. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej forum.

    Jeg har for nylig købt mig en fin mercedes 190 2.0 benzin auto.
    Den kører fantastisk men har problemer med at starte, så håber nogle herinde måske kunne hjælpe mig med at finde ud af hvad der galt. Min mekanikker siger det ikke er nemt at finde ud af da det kan være alt mulig, så derfor tænkte jeg at spørge jer kloge stjerne hoveder :D

    Når jeg sætter mig ud i min bil for at starte den tager det gerne 5-6 sek før den starter, og når den så starter står den lidt ujævnt i tomgang i 1-2 sek.
    Hvis jeg slukker bilen og starter den med det samme, så der ingen problemer, så starter den med det samme.
    Dvs det er først når bilen har stået stille et stykke tid (1 times tid) at den har start problemer.
    Jeg har overhoved ikke forstand på den slags, men noget siger mig det måske er chokeren?
    Den har også et stik i motorrummet, ved ikke om det er til en tester eller hvad det er til? Men hvis det er, er der så nogle der har en sådan tester man kunne prøve, så man måske kunne prøve at finde problemet sådan?

    På forhånd tak.

    Vh.
     

    Attached Files:

    • bil2.jpg
      bil2.jpg
      File size:
      92.7 KB
      Visninger:
      512
    • bil.jpg
      bil.jpg
      File size:
      218.9 KB
      Visninger:
      475
  2. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej, din mekaniker kan have ret, det kan være forskelligt, men ikke nødvendigvis dyrt eller avanceret, det kan være noget så simpelt som temperatur føler, men nu er jeg ikke hjemme i den motor, så lad os se om der kommer nogen på banen som kender den maskine. ::)
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    190 er en karburator model, er den det ?
    Ellers hedder den 190E.
    Hvis du er i tvivl, så et billede uden luftfilteret, eller skriv stelnummeret.

    Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
     
  4. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det en 190e tror jeg, ifølge attesten.
    Men stelnr er: WDB2010241F885037
     
  5. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ingen der har et bud på hvad jeg kan gøre, uden at begynde at skifte alt? Kan man sætte tester på sårn en gammel svend? :)
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    ifølge skat er det en 190E fra 1991 så det må vel være med insp!
    mon ikke du skal ha kontrolret rør/ tænd kabler /dyser/benzin bumpe relay?
    chr
     
  7. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Jeg har lige været hele møllen igennem pga. de samme symptomer som din. Strømfordelerdæksel og rotor, nyt benzinfilter, OVP relæ, ny temp. føler i topstykke, koldstartsventil og benzinpumperelæ.
    Det hele hjalp stort set ikke noget, det var først da den fik 6 nye dyser at det virkede, nu starter den næsten bare den ser nøglen :) og ingen hakkeri eller tøven, så prøv det, er både en billig og nem operation.
     
    • Like Like x 1
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lige mine ord, jeg har lige været en tur også igennem med en 230er som har samme motor bare 2,3 og den var også svær og få igang i starten men når den havde været startet gik den fint og kunne starte igen med det samme OGSÅ når den var kold. Dette er din måde og finde ud af om du har et "koldstarts" temperatur problem (føler) eller om det er dine dyser.

    Så når du kæmper med at få den startet og endelig har den i gang og den går rent og stadig er "kold" dvs. maks de der 30 sek. ca. så slukker du motoren igen og starter den med det samme igen, og hvis den så bare starter uden problemer så har du et dyse problem (benzin trykket forsvinder, fordi dyserne er blevet slappe i fjedrene og taber trykket ud gennem dysen ned i cyl. og så skal den opbygge tryk ud til dyserne igen før den kan gå jævnt og starte osv.)
    det kan også være en defekt returventil men det er mega sjældent. og det er som regel dyserne.

    Men hvis den når du starter den igen 2 gang efter at have gået ok, og den så igen går dårligt ikke helt rent, så det nok koldstartsystem eller lign.
     
  9. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for feedback'en.
    Men... Hvis det er problemet med dyserne som du forklare det Brabus.

    Hvorfor starter bilen så meget hurtigere/nemmere når det koldt? Altså om morgenen når det har været en kølig nat.
    Så at sige, hvis det 5 grader uden for, så starter bilen nemt, uden problemer... Men op ad dagen når det varmt, så har den problemerne. (I alle tilfælde har bilen stået stille "mange" timer og ikke været startet.
    Altså, om morgenen når jeg skal på arbejde og det lidt koldt, så starter den nemt.. Når jeg skal hjem, så har den start problemerne. :)
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Er motoren (stuetemperatur) eller der under, så starter den med koldstatsdysen. Det ville sige at den får lidt mere benzin og mærker derfor ikke de dårlige dyser. Men lige så snart at motoren skal starte uden koldstartsventilen, så er den afhængi af at dyserne er 110% i orden. En lufmassemåler der hænger lidt eller falsk luft kan give samme symptomer.
     
  11. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvad koster sårn en omgang ca ? Nogen ide ?
     

Del denne side