Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Strong Flex Bøsninger

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af Marsk, 27 Juni 2017.

  1. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fik en dejlig kasse fra Polen med en masse røde poly bøsninger til for og bag. Så vi starter forfra med krængningsstabilisator. Afrenset og malet. Den trængte efter 25 år med originalvare.
     

    Attached Files:

  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Købt hvor, link ?

    Vi har tidligere købt her: https://floflex.co.uk

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fedt. hvad med den bagerste ? kan denne ikke afmonteret eller skal man have hele bagbroen ned ???
     
  4. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er hos Strongflex.eu. De sælger et helt sæt til for og bag, altså også til bærearmene osv. Man skal selv angive nogle mål med diameter på krængningstabilisator for og bag. Der kan sikkert være flere størrelser. Det findes også en gul serie, som er mere til sport end komfort.
    Med hensyn til montering, så tager jeg bagbro ned under alle omstændigheder, så den kan blive afrenset og malet. Det hele er startet med nogle rustne benzinrør, der ved holderne, som skal skiftes. Og så det ene med det andet, så bliver det til den store tur.
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hos Strongflex.eu har de almindelige hårdheden 80 Shore A mens Sport har hårdheden 90 Shore A, nogen der ved hvad de originale fra Mercedes har i standard og i Sportline ?
     
  6. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis man ser på bøsning længst fra hjulet 124 323 5485, så står der nogle steder at den er 65 Shore A. Det gælder også for den tættest på hjulet 124 323 2385, så det er nok en generel antagelse.
    I øvrigt kan man godt regne med, at der er en del gravrust i de områder, hvor bøsningerne har siddet. Specielt dem under køleren. Dem ude ved hjulene er mere tyndslidte, da den glider mere sidevers, når bærearme bevæger sig op og med.
    Jeg vil mene, at nogle krængningsstabilisatorer er så medtagne, at man vil mangle materiale og derved købe en ny. Jeg reddede min ved at fortine det angrebne område, så overfladen kunne slibes glat igen.
     
    • Like Like x 1
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja jeg har nogle specielle... Carlsson Krængnings stabilisatorer som er blå... og om de så "bare" har taget nogle tykkere fra en større model 400/500 SL 600 måske, ved jeg så ikke...
    Men ja de bliver jo slidte og specielt når malingen skaller af og de ruster og her ved jeg den bagerste på nogle biler faktisk knækker fordi de ruster ved beslagene. så jeg håber da jeg kan finde nogle magen til og stivheden samt tykkelserne er ens med de større modeller som jeg selvfølgelig bare vil male blå igen. men mon ikke det bare er det de har gjort dengang, bruge nogle fra en større model og sælge som tunings dele ... :)
     
  8. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så fik bærearmene en tur. Det er i orden at kunne genbruge 24 år gamle original dele, som efter lidt sandblæsning tager 24 år til. Der var ikke meget "Kina" over det :rolleyes:.
    Bøsningerne passer perfekt og et par Lemförder bærekugler kombineret med nye støddæmpere + topgummibøsning, så er det en helt anden fornemmelse at køre. Det "dyre" specialværktøj til pressen er et stykke 1½" rørmuffe, som passer 100% på kanten af bærekuglen, som man ikke trykker blikket og den anden side er 2" sort rør, som i øvrigt også passer til at presse de gamle bøsninger ud i, efter at de er skåret plan med metalkraven.
    Det passer også til at presse den gamle bærekugle ud i, hvis man drejer svejsningen i røret hen til den lille retningsmarkering på bærekuglen- W124 bærekugle og presseværktøj.jpg W124 forreste bærearme renoveret.jpg W124 forreste bærearme sandblæst.jpg w124 udpresning af bøsning i forreste bærearm.jpg

    Så nu venter bagenden på lidt opmærksomhed
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Var de nye bøsninger lige til at trykke i med fingerne eller ?

    Hvordan har du behandlet bærearmen, er den 'bare' grundet og sprøjtemalet eller pulverlakeret, eller har du metaliseret den først ?

    Jeg ville umiddelbart nok metalisere en bærearm, hvor bærekuglen kan skiftes, mens sådan nogle jeg har, altså skrå bærekugler, der ikke kan skiftes så de bestemmer lidt bærearmens levetid, der vil jeg nok bare give dem en god zink-grunder og pulverlakering.

    Hvad tænker I andre ?
     
  10. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lige knapt med fingerene, men jeg anvendte en slags skruetvinge, den med greb som en fugepistol. Først polydel, herefter metaldel med medfølgende fedt, så det ikke knirker.
    Jeg har grundet og sprøjte dem et par gange. Det er ok, men man kan sagtens gøre det bedre med pulver. Det bliver efterfølgende rustbeskyttet. Specielt inde i hul profilen.
     
  11. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nå, fik også ordnet bagbro. Og 4x nye støddæmper.
    Så det var en tilfreds synsmand, som godkendte den uden anmærkninger i fredags.
     

    Attached Files:

  12. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg vil snart samme omgang igennem og har egentlig indkøbt et komplet sæt Lemforder stræberarme. Føler du bilen er for hård og ukomfortabel i forhold til de originale bøsninger.
     
  13. Marsk

    Marsk Member

    Joined:
    31 Marts 2009
    Indlæg:
    127
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    w124 220E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Ford Mondeo V6
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu har den købt en måneds tid og er blevet 4 hjulsudmålt, så den lægger fremragende på vejen. Jeg valgte jo den røde serie, som er Komfort, hvor den gule er noget hårdere. Jeg vurderer at den røde serie er som de originale bøsninger. Den fik så også 4x Sach dæmpere, så det hele bidrager jo. God fornøjelse
     
  14. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Det ser godt ud ! Er der nogle Tips og tricks med de nye kobber rør?;)
    chr
     

Del denne side