Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

C126 560 SEC "ECE" 300HK AMG 1991

Emne i 'Biler Sælges' startet af BRABUS, 29 Maj 2017.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej. Jeg har fået en rigtig fin coupé fra 1991 jeg skal prøve og se om jeg kan sælge for sælger.
    Det er en org. 560SEC som er bestilt som ECE model hvilket vil sige den er uden Kat og har 300 Hk standart. Den har yder mere noget AMG i strumentering samt udstødning med de org. Banan lignende manifolde og en noget sprøde lyd når den får lidt og leve af.
    Den har. Gået under 100.000 km. I følge veldokumenteret syn samt papirer.
    Den trækker sindssyg godt og går helt fantastisk.
    Sælger har bud på 150 og et på 185 men mener den skal koste min. 200 efter km og model udstyr osv.
    Her er lidt billeder. Skriv endelig hvad i synes. Positivt som negativt og sprede budskabet til en evt. Potentiel køber at her er topmodellen 560 med ECE 300 Hk med lavt km tal. Ejeren må. Skille sig af med den pga ryg problemer. Han kan simpelthen ikke stige ind og ud af bilen længere uden smerter og besværd og nu købt en Q5 audi i stedet. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Du må lide tage billeder der hvor lakken er hakket og rusten
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    ja lidt på føre døren i kanten fra døren har været åbnet op ad et eller andet...
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lidt flere billeder[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Den er så fed, den skal bare sænkes lidt.

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja den er :D
    Men enig når man ser den ved siden af min fars 500SEC så står den altså bare ALT for højt..
    MEN jeg ville ikke bytte det væk hvis man ønsker en cruiser der kan tage bumb og andet godt, der er den altså en HELT anden bil end min fars der er sænket, et bumb med 50 er ingen ting for den, hvor min fars ville flyve over i en have når den er så lav :D
    Men jeg har fået lavet en hel del ting på den som lige gjorde det sidste på den.

    1.
    Fart piloten virkede ikke, (same old story) boksen ud af bilen og udskiftning af komponenter samt efterlodninger, test og afprøvning af arm samt motor i bil. slut test. Virker nu igen perfekt.

    2.
    Gearkasse bøsning på gearvælger armen var blevet hård og flækket over, så et stort slør når der skulle vælges gear på 1 cm.
    Ny bøsning købt og monteret samt ledninger til kickdown solonoide bundet korrekt op med sorte strips i stedet for gule :D
    Nu der ingen slør i gearvælger armen, lækker følelse og lidt en ærgerlig oplevelse hvis man som køber sider med en slatten gearvælger arm :)

    3.
    Fast montering af træpanel på handskerum der havde løsnet sig.
    Limning af panel og fastskruning.

    4.
    Interør belysning i lyskontakt samt askebæger og cigarstik var uden strøm da et stik var faldet af bagpå.
    Nu viker alt igen.

    5.
    Montering af nye gummiophæng til udstødningen da de gamle var revnede/sprækkede og ville kunne smide udstødningen når som helst.
    Så godt og rede i tide :)

    6. Kommende rep.
    Ventildæksel pakninger samt oliedyse smørenipler til knastoverløbene.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Billeder [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  8. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Havde I special værktøjet til at skifte plast bøsningen på gearvælgeren. eller hvordan..?

    mvh

    _BO_
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej. Der sider bare en låseklips i enden af stangen.
    Det jeg gør er og skabe det plads man kan, eftersom alt sider i vejen og der ingen plads er og komme til på. Men allerførst for at få pinden så langt frem som. Muligt hvor man. Har mest plads, så træder du P. Bremsen ned så billen ikke ruller, og så sætter du gear vælgeren i nederste position som her er "2" så er pinden med bøsningen nu så langt fremme den kan komme.

    Så afmontere jeg stikket til overbelastnings kontakten som sider skruet fast med en omløber. (pas på, kablet er blevet stenhård pga. Alt det olie vand og temperatur svingninger det udsættes for, så forsigtig lidt til siden ikke bøje kablet.

    Dernæst med en lang spidstang hiver jeg låseklipsen af.

    Nu kan du skubbe stangen ud og væk fra hullet i beslaget med bøsningen.

    Da det ikke er muligt og stå og mase en bøsning ud eller i deroppe i hullet, så afmonteres beslaget/armen med bøsningen ved og skrue med en 10mm nøgle låse pallen HELT ud. Det ikke nok og løsne den da den sider som en kile ind i axlen.
    Nu kan du afmontere beslaget fra gearkassen og hvis ikke du kunne få armen ud ad hullet på. Beslaget før, så kan du helt sikkert nu.

    Så skal den gamle bøsning ud, hvis ikke den er flækket som her.
    Og den nye smøres lidt med fedt der er syrefri. Eller orings fedt. Så kan man presse den lige ned over hullet i beslaget med en træklods evt. og så popper den i. Beslaget lægges hen over en skruestik evt. Da bøsningen skal kunne komme ud på den anden side af beslaget. Så der skal være frit under den del af beslaget.

    Og så er det bare på. Igen med beslaget og få pinden ind gennem bøsningen og skrue beslaget fast igen på gearkassen.

    Husk låseklipsen. Den er nem og få af, men fordi den er fjeder belastet så skal den presses ind på pinden mens den hives nedad i låsehullet. Lidt svært men det kan lade sig gøre. :)


    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  10. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ah. Jah. Nu vil jeg sige jo det er da en af de her opgaver hvor både motorik, føling og forståelse for hvad man laver og problem knuse det ned til en nemmere opgave samt ikke mindst. Tolmodighed og en rolig hånd, så når man rigtig langt.

    Har man den mindste smule med at hvis noget er svært så henter man større hammer. Så har man tabt på forhånd. Eller hvis man lider af, det løste sig ikke ved at prøve 1 gang, så nu griber jeg det første opsamlige objekt og kaster det alt hvad jeg kan og får smadret noget syndrom. Så giv hellere op på forhånd.

    Men har man det der gen der gør en model skibs samler og kan tænke hvor der er vilje er der vej. Så har man ikke brug for alle hans special værktøjer vil jeg sige. Ok man kan ikke få en låseklips af med en kobber hammer så har man ikke en spidstang så har, man anyway nok mere glæde af og købe spidstangen i fremtiden end den ene gang man skal bruge det special værktøj.

    Men jeg elsker hans videoer, de gode og fortællingerne laaange og dejlige for dem der aldrig eller kun lidt har rodet med Mercedes.
    Jeg har næsten prøvet alt. Skildt en hel donorbilbad plus skiftet alt på min egen. Det lære man meget af. Samt renoveret motor 2 gange fra blok til ilægning af det hele :D

    Men bøsningen i den anden ende af pinden oppe ved skiftekonsollen i kadan tunlen. Den kommer man ikke bare til ved med mindre gearkassen er ude. Og så en lift. Det gør det nemt.

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
    Sidst redigeret: 16 Juni 2017
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så fik jeg også lavet uret der var gået i stå pga. Trætte kondensatorer :)
    Og denne model der har været exporteret til Japan har en advarselslampe (Ext temp) der ej heller lyste op ved tændingssystem tjek af instrument lamper kom også til live igen med ny pære.
    Det er et krav de har i Japan så hvis katalysatoren brænder sammen eller lignende. Så bliver udstødnings gassen varmere og tænder dermed lampen. Lidt sjovt da modellen her faktisk er en ECE model uden katalysator.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nice work, troede lige det var mit ur, du havde lavet..... :whistle:
     
  14. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Og Mick så fjerner du også lige de grimme hvide ur skiver og sætter nogle originale sorte i :love:

    Det ligner noget Uffe kunde finde på at sætte i ;aargh
     
  15. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    LOL Sobatech
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe. Jah. Dine ure kommer Bendix. Men de hvide urskiver er faktisk klistret uden på de org. Og det passer 100% med GPS ud fra tallene så enten har AMG ændret noget i elektronikken på Speedometret eller også er der en anden giver på gearkassen eller lignende. For en ny urskive ville få den til at vise alt for langsomt 120 når den kørte 140 osv. Men enig de er lidt vel meget upassende og jeg mener også kun det var AMG i Japan der tilbud disse hvide skiver. Med gammel skrifttype.

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     

Del denne side