Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Søger råd om W211.

Emne i 'Ordet er frit' startet af smejpongen, 17 Juni 2017.

  1. smejpongen

    smejpongen Member

    Joined:
    3 Maj 2008
    Indlæg:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej. Jeg er den lykkelige ejer af en w211 320 cdi 3,0 v6. Den vil ikke opføre sig ordentlig, jeg har fået udskrevet en kode der hedder 2510 ladetryksindstiller pcr komponent defekt. Mit spørgsmål er så om jeg bare skal skifte den, eller kan det lige så godt være turboen eller noget andet der spiller ind. Håbede lidt at JTC havde et godt råd, eller en anden dygtig Mercedes mekaniker. Mvh Jørgen.
     
  2. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej
    Du skal ikke bare skifte den. Jeg har for kort tid siden haft samme fejlkode. Der var kommet olie ind i stikket, til den motor der drejer spjældene i indsugnings-manifoldene.
    Ladetryksindstilleren er nem at skifte, men det er ikke nemt at få fat i en ny.
     
  3. smejpongen

    smejpongen Member

    Joined:
    3 Maj 2008
    Indlæg:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg fik skiftet manifoldene for 55000 km siden. Jeg skal til at kikke på det i morgen. Er der en speciel grund til at det er svært at købe en ladetryksindstiller. Jeg syntes aldrig jeg hat hørt ordet før, er der et andet ord for den. Jeg glemte måske at skrive at jeg kører uden turbotryk. Mvh Jørgen.
     
  4. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    "Ladetrykinstilleren" er den aktuator der sidder på turboen og regulerer turbotrykket ved at dreje nogle "blade/vinger" inde i turboen. Den kan ikke købes som ny løsdel, så det hedder en ny eller fabriks-renoveret turbo.
    Alternativet er en renoveret aktuator, der skifter de dog ikke elektronikken inden i den. Elektronikken er heller ikke skiftet, hvis du køber en "renoveret" turbo ved f.eks. Huse Gracanin
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Gørløse sælger nye og renoveret turboer. På de renoveret turboer er (aktuatoren) skiftet, samt lejer, samt skovlhjul. Det eneste man genbruger, er selve turbo huset.
     

Del denne side