Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Test af indsprøjtningssensor

Emne i 'El-system' startet af TC260, 14 Maj 2017.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Et kort spørgsmål - hvordan checker jeg om indsprøjtningssensoren (den grønne med de to ben bagerst på motoren) virker?
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Du måler modstanden ved en række bestemte temperature. Der findes en graf, hvor du kan se om værdierne passer på kurven. Skriver fra mobil, så jeg kan ikke lige vedhæfte grafen. Dernæst kontrollerer du, om der er kontinuitet/"hul igennem" til ECU og tændingsmodul. Hvis du ved at den er gammel, så udskift. Den bliver slidt, så værdierne ikke længere svarer til virkeligheden, fx vil den driftsvarme motor ikke få korrekte forhold, hvilket kan påvirke ydelse og økonomi.

    Tilføjelse: Fandt grafen:)

    upload_2017-5-15_22-42-8.png
     
    Sidst redigeret: 22 Oktober 2017
  3. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Takker for svaret. Jeg har købt en ny sensor - det var vist nemmere end at teste den gamle.

    Jeg er under udskiftning af føleren dog løbet ind i et irriterende problem. Sensoren skal tydeligvis skiftes med en 22mm top, men der er meget lille afstand mellem sensorens kant og det sorte knastakseldæksel - se foto. Jeg kan ikke få toppen langt nok ned over sensoren - den kan ikke få fat så man kan løsne føleren.

    Hvad er jeres erfaringer med dette - kræver det et special værktøj at skifte sensoren?
    Eller findes der toppe, hvor toppens "væg" er tyndere end på andre?

    Der er ikke plads til at man kan løsne den med en fastnøgle fra siden.
     

    Attached Files:

  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Må kunne lade sig gøre med en nøgle. Evt. løsne andre ting i nærheden.
     
    Sidst redigeret: 21 Maj 2017
  5. The Micktrix / Dk

    The Micktrix / Dk Member

    Joined:
    22 Januar 2017
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    400.000
    Årgang:
    1995
    En hanefods nøgle burde kunne tag den.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Afmonter dit ventil dæksel, det giver lidt mere plads og tager ingen tid for de par 10mm skruer og få af.
    Og så får du samtidig tjekket ventildækselpakningens "blød/stivhed" og evt. oliesmørerør over knasten kan renses. :)
     
  7. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Kræver det kun at man løsner boltene - skal olien ikke tømmes af motoren?

    Er der andet jeg skal være opmærksom på (...udover ikke at glemme nogle dele under dækslet ved genmontering)?

    Jeg formoder at det er en god ide at have en ny pakning klar. Den er vel af gummi, så det er lige ud af landevejen at skifte den?
     
  8. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Det er bare at løsne de 4 skruer der holder topdæksel, så kan det netop vrides så meget til siden at toppen kan komme på. Jeg lavede det samme for en måneds tid siden og den er stadig tæt uden ny pakning :)
     
  9. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Fint - jeg prøver det.

    Har bestilt ny pakning i Gørløse just in case. Takker for input.
     

Del denne side