Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

290TD mangler trækkraft...

Emne i '210 serie emner' startet af henrikn, 18 Marts 2017.

  1. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej

    Konens bil mangler trækkraft. Jeg har haft manifol af, og den ser fin ud, renset EGR, turbo laver tryk, ved dog ikke hvor meget. Men nu er min mistanke faldet på de 2 drückwandler der sidder og er forbundet til wastegate og EGR. Jeg tjekkede lige den slange som går til disse 2, med vacuum. Holdt en finger for slangen, og kan da godt fornemme at der er undertryk. Men hvor stort skal det undertryk være? Synes ikke det føles af meget.....
    Og er der nogle som evt. ved præcis hvordan wastegate bliver styret. Er det vacuum som åbne wastegate, eller lukker den? EGR åbner ved vacuum, men er i tvivl om hvordan wastegate styres.
    Jeg overvejer også den sensor som sidder og "måler" tryk i indsugningsmanifol, men er i tvivl...

    Hvis nogle har et hint, ville jeg blive glad.

    Bilen kører næsten normalt op til 50-60km/t. Men mangler kræfter videre op. Den kan sagtens kører 130-140 på motorvej, men det tager lang tid at komme derop. Jeg har haft en 290'er før, så jeg ved hvordan den skal kører når den er rask. Der er umiddelbart ikke andre symtomer ...
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Har du en vakuum måler ?

    Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
     
  3. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Nej, desværre :(
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    kan være din egr ventil der strækker
     
  5. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Umiddelbart ser EGR fin ud. Hvis jeg åbner den, og holder en finger for "vacuumhullet", forbliver den åben, så den burde også være tæt.
     
  6. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Så lykkedes det at finde fejlen... Det var den ene af "druckvandler", ventil til turbotryk.
     
    • Like Like x 1
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Har først set dit indlæg nu, men det første man normalt tjekker er nemlig turbotryksventilen :)
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har også en 210. 290TD men her kan man høre den er utæt på tryk siden når man giver gas. Er det så den ventil der er utæt og hvor sider den. Skiftes den nemt?

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
    [​IMG]
     
  9. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Tror ikke det er samme problem. Men der sidder 2, i højre side, lige bag ved forlygte. Jeg er dog rendt i problemet igen, og mistænke denne gang, en utæthed, i enten slanger eller intercooler... har bare ikke været i stand til at finde det. Så det er lige før jeg overveje at skifte den ud.... hele bilen :-/ Men ville gerne beholde den, da standen er ok, nemt kan synes igen næste år..... overvejer lige nu at sende den på værksted.... men hvilket.... har i andre sammenhænge prøvet et par værksteder i nærheden... men jeg har ikke helt tillid til dem... så beg er åben for bud på værksteder i Østjylland
     
  10. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Jeg fik aldrig meldt tilbage på fejlen. Men det viste sig dengang at være luftmængdemåler. Den kørte fantastisk indtil jeg solgte den. Ja, faktisk kører den endnu :)
     

Del denne side