Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tikkelyd og defekt toppakning

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 5 Marts 2017.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så blev det tid til en mindre motor renovering af SL60eren.

    Fejlen startede med at slangerne til wastegaten var af gummi og ikke silicone, så den ene smeltede under en indkøring og førte til overtryk fra turboen (2.5 bar)

    Så den blæste pakningen i venstre side af motoren.

    Under opgaven, fandt jeg samtidige frem til at der var en defekt pakning på en olietyv + bunden var slået ud af en anden olietyv, så det forklarede en svag tikkelyd fra motoren når den var gennemvarm.
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Lidt flere billeder
     

    Attached Files:

  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Lækkert, lækkert! Kører du med overstørrelse stempler?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det plejer sårn en AMG E60 motor at gøre ;)
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det altid noget der er masser af plads mellem stemplerne, det koster altid lidt øv og bøvs hist og pist når man tuner. Det fede er man bare har noget der ikke er som det ordinære og det som folk forventer :D
     
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jojo, men er de overstørrelse ift. "standard" AMG?
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er standart boringen på en 6.0 AMGer
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Og hold nu fast!! En toppakning til denne motor, koster per pakning 7.500,- + moms !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  9. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Stop, stop! Det er ikke i orden!
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er jo det der med udbud og efterspørgsel, der findes jo ikke mange af disse motorer.
    Men til en W124 3.4-24 AMG M104.980 koster den "kun" 1400 Kr. for 6 propper.
    Hvor Brabus så tager 5000 Kr. inkl. moms for denne.
    Men gæt så lige hvad toppakningerne koster til W124 BRABUS 6.5 M119 V8eren.
    Der skal de bare have 12.000 Kr per pakning. så du piver lidt Jacob :D hehe
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Findes der ikke en billigere toppakning med 100mm huller til m119 ?

    Hvad er diameter på AMG 6,0 og Brabus 6,5 ?

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     
    Sidst redigeret: 8 Marts 2017
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har undersøgt alle muligheder, så skulle jeg få dem laser skåret, men sparede ikke så meget ved det og så står man med noget uoriginalt noget.
     
  13. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    :gasp::gasp::gasp:Er den lavet af GULD eller hvad
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den ligner en helt almindelig toppakning, dog med et lille AMG logo i hjørnet
     
  15. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Jeg er snart så Træt af at det absolut skal være Originalt Hvad Fanden er der i vejen med et alternativt. Når det nu viser sig at det Originale ikke holder
    Det er jo heller ikke helt normalt at sætte en Turbo på en M119 AMG Motor. Så der er ikke så underligt at Pakningen holder

    Jeg kunne aldrig finde på at give 7500,- for en Pakning ;aargh Så heller lave en selv i kobber med skærekant og skide være med det ikke er Orginalt
     
    • Like Like x 1
  16. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jeg har lige snakket en smule med vores indkøber - han siger at firmaet som gav dig prisen på en laserskåret kobberplade, ligger lige i overkanten. Han anslår prisen til at skulle ligge på ca. 1000,- pr. styk. Det vil tage ca. 30 sekunder at skære pladen ud med en fiber-maskine, men det er selvfølgelig afhængigt af om du kan levere en tegning. Skal de tegne den op, koster det selvfølgelig ekstra, og det kan selvfølgelig være derfor at din pris bliver så høj - det ved jeg ikke ud fra din beskrivelse.

    Men det er noget l... at tegne op. Sidste gang sad jeg med en indskannet PDF, lagt ind som baggrund, og tegnede splines mellem målepunkter, jeg havde sat ind. Bagefter skal det hele "rundes" af, for at forhindre at laseren kører for stærke buer eller skal stoppe og starte (det koster på maskinen - ved start sprøjter der materiale tilbage på mod hovedet, og ved for små rundinger skal steppermotorerne arbejde for kraftigt, for at kunne følge med skærehastigheden).
     
    Sidst redigeret: 9 Marts 2017
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man har noget specielt og så skal man ikke græde snot når man så skal vedligeholde på det, jeg kender det ALT for godt selv jo haha...
    Man glemmer lidt nogle gange vi har erhvervet os biler som dengang kun var opnåelige for direktører og lignende velhavnede folk.
    Og de koster altså STADIG det samme at vedligeholde i de priser, så trods vi har købt dem hvor brugt prisen har gjort det muligt for os dødelige at være med ved de riges bord. så koster det stadig det samme og holde ved lige. så med mindre man som Søren har en CNC fræser i stuen eller andre fede muligheder der gør man kan komme til det billigere og nemmere, så må man bare punge ud og være glad ved man køre i bil til en nypris af langt mere end hvad man kunne gå ud og købe ny bil til i dag :D
     
  18. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kunne ikke være menig enig med Brabus. Ud over det, så kan der ikke bare lige laves en pakning som i tror.
    En laser skåret kopperplade kan ikke gøre arbejdet, det skal være det rigtige materiale med forstærket ringe rundt om stemplerne, så trykket primært er der og holder kompressionen tæt. Ud over det, så hvis man selv begynder at lave pakningerne, hvad så med tilspændingen... For meget Nm og pakningen bliver trykket ind i forbrændingskameret og for lidt, så holder den ikke tæt. Det er ikke en motor jeg har lyst til at forsøge mig frem med hjemmebikset toppakninger.

    Så man kan ikke gøre andet end at bukke sig frem over og tage den med 180, når man betaler for de pakniger
     
  19. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så blev motoren færdig samlet, den går som en drøm. Ingen brug af vand og ingen tikken lyd:)
    Fik samtidige også installeret et rat i læder og alcatar :)
     

    Attached Files:

  20. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Meget meget flot arbejde.
    Hvornår har du tid at kigge på min den er ihvertfald ikke tæt hvilken på vand eller olie side :)
     

Del denne side