Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

"Ny" w124 500E eller R129 500SL

Emne i 'Biler Købes' startet af hardbern, 15 September 2016.

  1. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Alle,

    Det er snart 3 år siden jeg solgte min w124 (300E-24). Den savnes på mange punkter, og jeg er derfor på jagt efter en w124 eller r129. En w140 kunne sågar også gå an, men som udgangspunkt er det de to andre der trækker mest.

    Jeg er lidt i vildrede, hvad jeg skal vælge.
    E500/500E er jeg vild med, men til de samme penge kan jeg få en SL500/500SL. Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig.

    Jeg hører derfor gerne nogle erfaringer fra jer, samt for/imod de to modeller.

    På forhånd tak

    Mvh Kåre
     
  2. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Kåre

    Det er da heller ikke nogen nem beslutning du skal træffe. Hvis det havde været mig ville jeg vælge R129. Du kommer til at elske den om sommeren når du kan køre med kalechen nede og byggekvaliteten er jo også i top. Men ellers er det jo ud og prøve de forskellige. Du kender jo W124'erne på godt og ondt og ved hvad du skal kigge efter. Held og lykke med dit køb:).
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    R129eren er jo en super cool bil i min verden. Men man kan jo kun side 2 personer i den, så hvis det er ens eneste bil.. Så sætter det selvfølgelig nogle begrænsinger.

    En E500 er kult på en anden måde, den er cool for Mercedes kendere.. Men folk der ikke kender til dem, ser desværre bare på den som en gammel bør, hvor imod en r129er er nok mere end headturner.

    Kvaliteten i begge biler er selvfølgelig i top, så det skal man ikke tage hensyn til i denne overvejelse.
     
  4. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Med det rentenivau man kan få på en opsparing ville jeg købe en af hver, det vil sikkert være en bedre forrentning og som man kan få glæde af.
     
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Begge biler er sjove, og grundet der ikke er det store marked for dem herhjemme kan priserne være yderst rimelige... Find en i så god stand som muligt - personligt syntes jeg at r129 ser meget pænere ud med rigtige fælge der ikke forsvinder ind under skærme - AMG aero 3 Fælge eller look alike er de eneste rigtige fælge efter min mening og måske en moderat sænkning..

    1995 model og frem kommer med nyere gearkasse og forbedret elektronik - men de lidt svære at få fat på
     
    Sidst redigeret: 16 September 2016
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg tror ikke nogen af dem er eller bliver en god forretning. Jeg synes også w124 500 er for dyr i forhold til hvad man får, så jeg vil klart vælge r129 af de to.

    Hvad med en nyere (ikke ny) cls?

    Eller w209?

    Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
     
    Sidst redigeret: 16 September 2016
  7. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Tak for info og input.
    Det har ikke umiddelbart gjort beslutningen nemmere ;)

    Jeg havde egentlig oprindelig sat mig i hoved, at jeg ville have en CL600/500 w215, da de er forholdvis langt nede i pris.
    Jeg er dog blevet lidt afskrækket, af alle de historier jeg har hørt og læst omkring udgifter til reparationer/vedligehold.

    Er der nogle af jer der har erfaringer eller viden omkring reservedelspriser og reparationsniveau på hhv. 500E og 500SL.
    500E skulle eftersigende have haft Porsche indover undervognen. Er det noget der får reservedelspriserne til at stikke af?
    Er R129 prismæssigt på niveau med w124 hvad angår reservedele og servicepriser?

    Mvh Kåre
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    V12 er altid dyre i drift.
    CL 215 og S 220 er meget tekniske med meget avanceret elektronik, der kan blive dyrt

    Skal du købe E 500 eller SL 500 ? spørg dig selv: skal jeg bruge 4 sæder, eller kan jeg nøjes med 2 sæder ?
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Står selv og skal skifte bag støddæmpere på min W215.
    En støddæmper koster hos mb, 13.200,- + moms!!!
     
  10. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
  11. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Borring,
    Det lyder da spændende. Kan du evt. fortælle lidt mere om bilen? Hvor lang tid har du haft den? Evt. Fejl og mangler osv.

    Vil den evt. kunne sælges privat, og hvad skal den i såfald koste?

    Mvh Kåre
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Har du fået købt noget ?

    Der er jo himmelvid forskel på det du kommer fra og til hvad du nu vil.
    300E-24 er jo mere race end en 500 der er klart motorvejs lokomotiv.
    Jeg har prøvet et par E500E selv og Sørens 500SL og synes SLeren giver dig mere det du kom fra end 500 i 124eren.
    Men til gengæld synes jeg R129eren er noget nær det mest uheldige de har lavet hvad angår bagenden der ligner man ikke har vidst hvordan skulle laves, så man har valgt at skære den del af (læs for kort bagende) :)

    Men en E500 holder nok prisen væsentlig bedre end SL500ere pga. det specielle der er omkring en E500 der jo er topmodel i W124eren med de ekstra lækre detaljer som bredere skærme, historien om bygning hos Porsche osv.

    Ellers deler de jo rigtig meget samme teknik stort set, men SLeren er nok lige den tand dyre i dele nok.
    Jeg ville ikke undvære pladsen som en E500 har og med soltag og aircon så ville jeg nok være ligeglad med om hatten kunne lægges ned som på en SLer. Men skulle det være en SLer, ville jeg gå efter en af de nyere der har 5 trins automatgear og andet nyere teknik som E500 ikke kom med.

    Husk det dårlige ledningsnet er obligatorisk på 500E der alle har dette lednings net hvor de første 500SLere der kom med mekanisk indsprøjtning ikke har dårligt ledningsnet, men så tilgengæld har de det mekaniske indsprøjtning der kan være eller blive en udfordring.
    Hold dig fra 600SLere, det er økonomisk sindsygt hvad det koster og skrue på dem og hvad der også går i stykker som jeg har hørt det.
    500SLeren er en langt bedre maskine og hvis du er heldig så find en SL60 AMG dem kan du betale hvor hvis du skal finde en E60 AMG, så, er du helt ovre i liebhaveri penge klassen set i forhold til SLeren.
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har selv fået en defekt toppakning på min sl60er
    Om det er fordi den har kørt med tryk i så mange år eller om det er fordi den er 25år gammel, skal jeg ikke kunne sige.
    Men.. med en pris på 6.800 + moms per side for en toppakning, så kan jeg stå inde for at en SL60 eller E 60er, kan være ekstrem dyr i reservedele!!!
    Kunne være jeg snart skulle sælge dem og købe en E300 standart, det er lidt mere til at havde med at gøre:)
     
  14. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Jeg har ikke handlet endnu. Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig.

    SL'eren er super fed, og jeg synes at designet holder (også bagenden). Den virker lidt mere "moderne" i sit udtryk end w124, synes jeg.

    w124 er for mig helt ikonisk. -Og 5ooE er jo derfor mere eller mindre toppen af poppen.
    Det var sjovt nok Søren, som købte min gamle w124. Han havde dengang planer om kompressor og anden gearkasse osv. Ved du tilfældigvis om det blev til noget, eller om den har måtte lade livet?

    Mht. det dårlige ledningsnet, så troede jeg, at det først kom da de faceliftede w124. Men det skal jeg jo så bare sikre mig er blevet skiftet.

    Angående AMG-modellerne 55, 60, 70 og 73, så er priserne desværre lidt uden for min rækkevidde.
     
  15. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Kåre

    Nå er du ved at være træt at køre i Saab. Og vil gerne tilbage i en rigtig Bilbmw_go_away
    Ja jeg var heldig og købe en Sl500 i AMG trim for et par år siden og det har jeg ikke fortrudt det er en FEED Bill. Især at køre uden tag om sommeren
    Du kan jo komme på havnen så kan du prøve en tur i den. Men vi har kun 2 gange tilbage
    Med hensyn til min AMG 300E24 så fik jeg sat en 722-6 gearkasse på med Ole Fejres Styring og hvor det bare virker godt. Det savner jeg på 129eren
    det er en af de ting jeg skal have lavet næste år

    Din gamle bil lever skam endnu. Jeg solgte den til en kollega og han er ved at sætte den fuldstændigt istand. Men den måtte have en ny motor jeg lånte den Desværre ud til Mick Brabus da vi skulle til Norge forrige år og det kunne den altså ikke klare den tikkede og hamrede da vi kom hjem
    Men på det tidspunkt havde Gørløse overskud af Motorer så man kunde købe motor for 200 Euro per stk så vi købte en 300E24 M119 500 motor
    Og den M119 er jeg ved at lave om til 6.5L som så skal i R129eren
     
  16. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Søren,

    Ja Saab'en solgte jeg efter ca. ét år. Den var egentlig meget fin, men jeg havde brug for kapital for at få afgift på min Porsche 928.
    Jeg vil forsøge at komme på havnen næste torsdag, så vil jeg da meget gerne have en tur i din SL'er.
    En af de SL'ere jeg kigger på pt er vist også i AMG-trim;
    http://suchen.mobile.de/auto-insera...-edition-steinfeld/220541325.html?origin=PARK

    Godt at høre den gamle stadig lever. Surt med motoren, jeg mindes da ellers den som rimelig sund, men den havde da kørt nogle kilometer.

    Det er da også nogle fede projekter du har gang i. Her du en projekttråd herinde, så man kan følge lidt med på sidelinjen?
     
  17. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
  18. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Køb begge 2 og lav et indlæg hvor du fortælle hvilken der er bedst

    Sendt fra min HTC Desire 620 med Tapatalk
     
    • Like Like x 1
  19. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hmmm det er selvfølgelig også en mulighed
     
  20. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Søren,

    Hvad tid mødes i evt. på havnen på torsdag? Så vil jeg meget gerne tage imod dit tilbud om en tur i din R129.

    Mvh Kåre
     

Del denne side