Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bundstykke skiftes

Emne i 'El-system' startet af TomH, 22 Juni 2018.

  1. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Defekt Bundstykke!
    Jeg er også den uheldige ejer af et defekt Bundstykke i min 124ér. Jeg tør ikke køre i bilvask, fordi den måske ikke vil starte, når jeg skal ud:(
    Er det den aluminiums-"fætter", afbildet hos Gørløse : 202 545 0104 ,
    eller er det plastic-stikket, der stikkes ind i aluminiums-fætteren. Eller skal begge dele skiftes?
    Og hvordan skifter man det nemmest? Kan ikke lige finde "opskriften"
     
  2. Jan Guldager

    Jan Guldager Member

    Joined:
    21 Oktober 2016
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    240000
    Årgang:
    1988
    2 skruer og så ny kontakt i ;-)
     
  3. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Tak. Det vidste jeg nu godt:)
    Jeg efterlyser oplysninger om hvordan jeg nemmest kommer til startlåsen, incl. ratlås og ikke kun tændingslåsen m. nøgle. Den er nem nok.
    Er der en ikke derude, der selv har prøvet at skifte bundstykket?
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Er det en benzin 124 er? Er du sikker på det er bundstykke? Og ikke benzin pumpe relay?

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  5. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Jeg skiftede bundstykket. Det var ihvertfald træt. En gang imellem tændte den ikke lamperne, må drejede nøglen til tænding.
    Men det har ikke virket på at starteren ikke går i gang, når jeg skal starte 300Eén. Benzin. Den starter fint om morgenen, når det er køligt, men den har svigtet nogle gange på de varme morgener. Nå jeg så kører ca. 5 km, og stopper for at tanke, vil den ikke starte;aargh. Nogle gange er den gået igang, efter at jeg har bevæget gearskiftet igennem et par gange (automatgear). Andre gange skal jeg dreje nøglen mange gange, før den starter.
    Når jeg sætter tænding på, er der noget der summer (en el. pumpe?), vist nok under vognen, højre side bagi. En dag havde jeg tænding på ret længe, uden at dreje til starteren. På et tidspunkt stoppede "summeren" så, og så startede motoren da jeg drejede videre. Ved ikke om det er et tilfælde.
    Gearkassen er skiftet, så det er ikke kontakten der. Og starteren er skiftet, det er heller ikke den.
    Nogle ideer? Kan det være benzinpumpe relæ? Og hvor sidder det?
    Jeg takker for hjælp og ideer:)
     
  6. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Skiftede du bundstykket nedefra? (jeg skal nemlig også skifte mit - det er også træt - når jeg bakker og drejer til højre, forsvinder tændingen fra tid til anden)

    Lyder som en dårlig kontakt på gearkassen i første omgang (fordi du skal fiddle med gearvælgeren, før starteren kan fungere, og fordi det lyder som om at benzinpumpen kører ved tænding) - men at du har problemet med at den starter og ikke vil starte igen, når den er blevet varm, lyder som et yderligere issue. Måske en kombination af to issues? Bliver det bedre, hvis du prøver at starte i neutral (og ikke park)?
     
  7. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    "Når jeg sætter tænding på, er der noget der summer (en el. pumpe?), vist nok under vognen, højre side bagi. En dag havde jeg tænding på ret længe, uden at dreje til starteren. På et tidspunkt stoppede "summeren" så,"
    Den er ok dert er brændstof pumpe der bygger tryk op og stopper når det er ok.
    hvis der ikke kommer lys i kontrol lamper nogle gange er det nok tændings lås bund stykke den er gal med !
    chr
     
  8. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Jeg tog tændingslåsen helt ud, og skiftede bundstykket. Som sædvanligt tog det nogle timer at skrue den ud, men det gik ret hurtigt at montere den igen.
    Tændingslåsen kører kanon nu, men der er stadig problem med at starteren ikke kører nogle gange, når vejret (eller bilen) er varmt. Også om morgenen.
    På kolde morgener starter bilen altid straks. Er der nogen der har ide om, hvilken temperaturfølsom ting, der kan være i stykker?
     
  9. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Ny starter?

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  10. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg ville gøre det at jeg monterede et delvis permanent prøvelys, så at jeg inde fra kabinen kunne følge med i om starteren fik strøm når nøglen bliver drejet. Hvis den får strøm hver gang, så er det nok starteren der er færdig. Får starteren ikke strøm ville jeg så kikke på den kontakt i gearkassen der forhindre at man starter i gear.
     
  11. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Tak for indlæggene:)
    Tændingslås og bundstykket er skiftet. Det hjalp ikke:(
    Starteren er skiftet. Det hjalp ikke:(
    Neutral safety switch på gearkassen er skiftet. Det hjalp ikke:(

    Når strømmen går til starteren, når nøglen drejes, går strømmen så gennem et relæ? Et af de store? Hvis den gør, kan relæet måske fejle, når det er varmt? Forleden dag i køen til bilvasken, ville den ikke starte. Så åbnede jeg motorklappen, og efter 10 min. gik starteren fint i gang. Bilerne bagved mig, kunne heldigvis køre uden om mig.
     
  12. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det med at der ikke kommer lys i instrument lamper noge gange med tænding,er den felj der stadig? Og starter er helt død når den ikke virker? (Starter drejer ikke rundt)er der start spære på bilen? Årgang?

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  13. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej TomH. Måske du skal være lidt bedre til at forklar hvad der sker når du ikke kan starte. Når du ikke kan starte, køre starteren så rundt ja/nej. Når du ikke kan starte, kan du så høre den summen (benzin pumpen) bag fra ja/nej. Så er der noget med varm og kold, så er der noget med at rør gear vælgeren og så kan den starte, du kan godt se, det er lidt svært at hjælpe med alle de forskel muligheder du kommer med. Det er ikke nogen kritik af dig, men lidt bedre info vil måske gøre det lidt nemmer at hjælpe dig.
     
  14. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Hej
    Der sker intet i starteren, ingen klik eller noget. Som nævnt ovenfor er både starter, bundstykke, tændingslås og neutralkontakten på gearkassen skiftet. Mit gæt er at et relæ, eller en kontakt i motorrummet får hedeslag, og lige skal køles lidt ned, før den sender strøm til starteren.
     
  15. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Lamperne i instrumentet virker 100% nu. Jeg ved ikke lige om den har startspærre. Det er en 1991 ér
     
  16. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Ser lige her, der er ikke meget i det oppe fra bundstykke ! Men hvad med 3 reversing switch connrector? Det må være den der gør at når man har forsøgt at starte skal nøgle helt tilbage! Men hvis nu den ikke altid giver kontakt ved ny start så virker starte motor ikke![​IMG]

    Sendt fra min ONE E1003 med Tapatalk
     
  17. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    God idé. Tak, jeg prøver at checke:)
     

Del denne side